nieuws

‘Bom in Eend’ in de prijzen

Schade

De radiocommercial ‘Bom in Eend’ van Ohra heeft de RAB Radio Awards Publieksprijs 2011 gewonnen. De reclame maakt deel uit van een campagne met dezelfde naam, waarin de direct writer de slogan ‘Direct geregeld’ presenteert. Het Radio Advies Bureau (RAB), de bedenker van de prijs, is in 2006 opgericht om effectieve en creatieve radioreclame te stimuleren.

‘Bom in Eend’ in de prijzen

Bijna een derde van de stemmers op de website van het RAB koos voor de commercial van Ohra, die al in juni werd uitgeroepen tot publieksfavoriet. Dit komt volgens het RAB vooral omdat de verzekeraar de tv-hit met de eend goed heeft vertaald naar de radioreclames, met herkenbare onderdelen als de stemmen, de jingle, de herkenbare slogan 'Direct geregeld', de geluideffecten en de eend.
Overigens viel niet alleen de radiocommercial in de prijzen. Afgelopen zomer kreeg de tv-reclame een publieksnominatie voor de Ster Gouden Loeki, waardoor Ohra in december meedoet in de halve finale van de Gouden Loeki-verkiezing. 
In de bekroonde reclame wordt de pijnlijke miscommunicatie tussen verzekerde en verzekeraar blootgelegd: een automobilist moet uitwijken voor een eend en raakt daardoor een boom. Bellend met zijn verzekeraar wordt hij keer op keer doorverbonden en wordt zijn verhaal steeds verder verbasterd ('Bom in Eend'), met alle gevolgen van dien. Ohra zegt in de commercials met humor te willen laten zien hoe verzekeren juist niet moet.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.