nieuws

Brand New Day: snel zwarte cijfers voor PPI

Pensioen 2727

Brand New Day PPI, de BND-dochter voor collectieve pensioenen, verwacht binnenkort zwarte cijfers te schrijven. Dat laat het bedrijf op de voor haar gebruikelijke toon via een publicatie van de jaarcijfers weten.

Brand New Day: snel zwarte cijfers voor PPI

Eind 2015 hadden 1.578 bedrijven hun collectief pensioen bij Brand New Day PPI ondergebracht, een groei van 57% ten opzichte van eind 2014. Ook het aantal werknemers is fors toegenomen: 38.715 tegenover 25.000, een groei van 58%. Het bedrijf is tevreden met de cijfers, zo blijkt uit het persbericht. “Het gaat eigenlijk best wel lekker met onze PPI. Nee, we zijn niet de grootste. Dat zouden we graag roepen, maar die claim komt Be Frank toe… die heeft de meeste werknemers in de boeken. Hebben ook mooie pensioenen, Big Frank, eerlijk is eerlijk. […] En binnenkort we gaan zwarte cijfers schrijven. Winst, voor zover we weten als eerste PPI in de markt. Een best wel serieus poedelprijsje, want winst is uiteindelijk toch een niet onbelangrijk deel van een businessplan. Zeggen ze.”

Knokken
Jan Willem Hoitsma, directeur Brand New Day PPI, beaamt dat de zwarte cijfers eraan zitten te komen. “Nee, we maken nog geen winst. Maar dat zit er één van de komende maanden wel aan te komen. Het is in alle eerlijkheid best knokken geweest om dat punt te bereiken. De marges zijn bij álle PPI’s gewoon dun. Wij draaien onze PPI met 22 medewerkers. Dat kan alleen met een hoge mate van automatisering.” Daarnaast is  Hoitsma trots op de groei. “We zijn de 2e in de markt als je naar het aantal werkgevers als klant kijkt. Dat is best oké, zeker als je bedenkt dat wij geen overboekingen hebben uit interne portefeuilles. Ook in de eerste maanden van dit jaar zijn we hard gegroeid. We hebben nu de grens van 2.000 bedrijven als klant en € 250 mln toevertrouwd vermogen geslecht. […] We merken dat bedrijven naast het inhoudelijke verhaal (prijs, product, proces) vaak ook emotioneel voor ons kiezen. Ook wij dragen een verleden met ons mee, maar dat is een positief ondernemersverhaal. Wat we doen en wat onze filosofie is, spreekt ondernemers aan.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.