nieuws

Forse groei voor Brand New Day

Pensioen 2612

Brand New Day blijft groeien. Het aantal klanten steeg afgelopen jaar met 22% naar 127.000. Het vermogen steeg met 31% en doorbrak daarmee de grens van € 1 mld. Het bijtertje uit de markt wil haar productaanbod dit jaar verder verbeteren en uitbreiden. Daarvoor zijn de investeringen, vooral in ICT, fors verhoogd. Ondanks de investeringen steeg de winst met 17% tot ruim € 800.000.

Forse groei voor Brand New Day

Brand New Day laat weten dat het, gezien de hoge ambities in pensioenrobotisering en de krapte op de arbeidsmarkt voor goede ontwikkelaars, ervoor heeft gekozen om naast Nederland ook ontwikkelteams in Bangkok en Athene op te zetten. “Medio 2015 waren de buitenlandse teams operationeel actief en op dit moment leveren deze al een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Volledige controle en inzicht voor elke Nederlander in het inkomen voor later vergt nog de nodige investeringen in ICT. Wij verwachten daarom deze ontwikkelteams in de toekomst verder uit te breiden”, aldus oprichter Kalo Bagijn.

“Begin 2010 gingen we van start met Brand New Day. De teller eindigde dat jaar op 5.000 klanten en een klantvermogen van € 64 mln. Daarna is het hard gegaan, eind 2015 vertrouwen onze 127.000 klanten ons meer dan € 1 mld toe. We hebben bewezen wat velen in de branche voor onmogelijk hielden: een winstgevende financial neerzetten met een marge van € 75 per klant per jaar. We hebben onze ICT-investeringen fors opgeschroefd. We willen de komende jaren grote stappen zetten in pensioenrobotisering: integratie in één overzicht van al het geld en middelen dat een consument voor het pensioen beschikbaar en nodig heeft en digitalisering van het advies om daar grip op te houden. De komende twee jaar verwachten wij te verdubbelen in klantvermogen. We zijn, 6 jaar na oprichting, definitief door de fase van start-up heen”, aldus een strijdbare Bagijn.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.