nieuws

Adfiz wil namens branche bijdragen aan pensioenbewustzijn

Pensioen

Tijdens de Pensioen3Daagse (3, 4 en 5 november) staat het vergroten van het pensioenbewustzijn in Nederland centraal. Adfiz haakt hier net als vorig jaar op in met een Facebook pensioenquiz, onder de vlag van Finfin, die consumenten uitdaagt om hun pensioenkennis te testen. “Op deze manier dragen we namens de branche bij aan het pensioenbewustzijn in Nederland”, aldus de brancheorganisatie.

Adfiz wil namens branche bijdragen aan pensioenbewustzijn

Adfiz zegt vorig jaar met de Facebook-campagne tijdens de Pensioen3Daagse meer dan 150.000 mensen bereikt te hebben. “Het site-bezoek op de pensioenpagina’s steeg tijdens de actieperiode meer dan 60%. De uitdaging is nu om de aandacht van mensen voor pensioen om te zetten in actie. Belangrijk, want twee derde van de deelnemers gaf aan zijn pensioen matig of slecht geregeld te hebben.”

Adfiz heeft voor de komende Pensioen3Daagse de quiz geüpdatet. En er is meer nazorg. “Deelnemers krijgen na de quiz objectieve financiële voorlichting op de website en per e-mail, zoals een pensioencheck en tips hoe je je pensioen kunt verbeteren. Ook kunnen ze direct een vraag stellen”, aldus Adfiz.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.