nieuws

Adfiz wil pensioenbewustzijn vergroten op Facebook

Pensioen

Adfiz levert met Finfin een bijdrage aan de Pensioen3Daagse door een Facebook-campagne te starten. Daarmee wil de brancheorganisatie consumenten die nog niet met hun pensioen bezig zijn ‘prikkelen en in beweging krijgen’.

Adfiz wil pensioenbewustzijn vergroten op Facebook

Adfiz laat deelnemers aan de Facebook-actie een test doen waaruit moet komen welke bijbaan het beste bij hen past tijdens hun pensioen. “De boodschap dat je later mogelijk een probleem hebt als je nu niets aan je pensioen doet krijgt met de pensioenbijbaan een gezicht”, schrijft Adfiz. “Daarnaast is er een korte pensioenquiz. De vragen in de quiz maken duidelijk dat het belangrijk is tijdig stil te staan bij hoe goed jouw pensioen geregeld is.”

Naast de campagne op de social media gaan Adfiz-leden vragen beantwoorden die gesteld zijn aan de Pensioen3Daagse Helpdesk en gaan de leden presentaties geven aan mkb’ers en personeel. Volgens de branchevereniging zijn de acties ter vergroting van het pensioenbewustzijn hard nodig. “Dat pensioen lastige materie is blijkt uit het feit dat vier op de tien vragen op Finfin over pensioen gaan. De uitdaging is om de aandacht van mensen voor pensioen om te zetten in actie. Dat begint bij pensioenbewustzijn.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.