nieuws

Meer interesse voor pensioen door gaming

Pensioen

Jongeren raken door spelletjes meer geïnteresseerd in pensioen. Dit blijkt uit onderzoek van het Canadese bedrijf Sun Life Financial dat een tool ontwikkelde om de interesse onder jongeren rondom het sparen voor hun pensioen te vergroten. 

Meer interesse voor pensioen door gaming

Het Canadese bedrijf Sun Life Financial of Canada ontwikkelde het spel ‘Money up’ waarmee consumenten op een laagdrempelige manier meer te weten komen over pensioen in het algemeen en hoe ze zich kunnen voorbereiden op hun eigen pensioen. Sinds de lancering van Money Up ziet Sun Life een toename in de interesse voor pensioen binnen alle leeftijdsgroepen. De grootste activiteit is gemeten bij jongeren tussen de 21 en 35 jaar jaar. Sun Life meet de effectiviteit van het spel door de deelnemers aan het spel voor, tijdens en na deelname aan het spel te registreren.

Het spel is geïntegreerd met online educatieve content die spelers helpt de financiële dynamiek achter de verschillende spaarplannen en hun eigen pensioenregeling te begrijpen. Spelers mogen door naar het volgende level als ze voldoende financiële kennis hebben. Dit spreekt vooral jongeren aan omdat zij al gewend zijn om in een digitale omgeving te leren en feedback te krijgen op hun prestaties.

Naast tekstuele uitleg biedt de tool ook toegang tot video’s, financiële rekenmodellen, een pensioenplanner en andere online leerprogramma’s. Spelers worden daarbij regelmatig opgeroepen tot actie, bijvoorbeeld door zich in te schrijven voor verschillende spaarplannen of door het verhogen van hun contributie aan hun pensioenregeling. Ook kunnen zij hun scores op Twitter en Facebook delen.

Reageer op dit artikel