nieuws

CPV opent aanval op pensioenuitvoerders

Pensioen

De gebrekkige verwerking van ingenomen pensioendossiers van assurantietussenpersonen door pensioenuitvoerders is de directe aanleiding voor de lancering van www.mijnpensioenklacht.nl. Dat zegt de Coöperatieve Pensioen Vereniging (CPV).

CPV opent aanval op pensioenuitvoerders

Al eerder vroeg de CPV aandacht voor de ‘bakken vol pensioendossiers’ waar verzekeraars mee kampen als gevolg van het feit dat veel pensioenkantoren het bijltje er bij neerleggen. Volgens de CPV blijven die dossiers, die doorgaans niet op orde zijn, te lang liggen bij de verzekeraar.
De CPV wil de ‘onvrede over pensioenuitvoerders’ in kaart brengen. Met de lancering van mijnpensioenklacht.nl wil de CPV inzicht krijgen in de oorzaak en omvang van de klachten. “Pensioenuitvoerders blijken grote moeite te hebben met hun administratie”, zegt de CPV. “Vele honderden pensioendossiers liggen inmiddels bij pensioenuitvoerders zonder dat er iets gebeurt. Intussen denkt de onwetende klant dat het pensioen voor zijn werknemers goed geregeld is. Pensioendossiers blijven zoals het zich nu laat aanzien veel te lang bij pensioenuitvoerders zweven met alle nare gevolgen van dien: geen onderhoud, lege dossiers, onwetende klanten, onbegrepen intermediair en wederom morele schade voor de verzekeringsbranche.”
De CPV wil met behulp van de website klachten van het intermediair, werkgevers, zzp’ers en pensioengerechtigden bundelen. De gebundelde klachten worden voorgelegd aan de pensioenuitvoerders en de Autoriteit Financiële Markten. Naast klachten over de overdracht van pensioendossiers, kunnen ook ‘alle andere pensioenklachten’ in het laagdrempelige systeem geregistreerd worden, zegt de CPV. Ook kunnen bezoekers aangeven of ze hun klacht enkel wensen te registeren of dat ze door een bij de CPV aangesloten pensioenadviseur geholpen willen worden.

Reageer op dit artikel