nieuws

NN gaat pensioendeelnemers anders informeren

Pensioen

Nationale-Nederlanden Corporate Clients heeft een nieuw communicatieconcept ontwikkeld om hun pensioendeelnemers beter voor te bereiden op de pensionering. Door de deelnemers goed en op het juiste moment te informeren, hoopt NN dat zij op tijd doordachte keuzes maken om hun pensioen zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de persoonlijke situatie.

NN gaat pensioendeelnemers anders informeren

Tien jaar voor de verwachte pensioendatum begint Nationale-Nederlanden met de eerste communicatie. Dit moment is gekozen, omdat het dan nog mogelijk is het pensioen aan te laten sluiten bij de wensen en persoonlijke situatie van de deelnemer. Om dit verder te stimuleren geeft de verzekeraar regelmatig gerichte informatie naarmate de pensioendatum dichterbij komt.
Zo ontvangt iedere deelnemer bijvoorbeeld vijf jaar voor pensioendatum een uitgebreide brochure met informatie over zijn keuzemogelijkheden. Als het eenmaal zover is geeft NN de deelnemer een pensioenpakket met daarin cadeautjes, kortingsbonnen en boekje met tips om een levensverhaal te schrijven.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.