Alles over Reclame

Jan Driessen is oprichter/directeur adviesbureau Q&A | Communicatie. Hij was onder meer.14 jaar directeur Communicatie Aegon en 6 jaar voorzitter Bond van Adverteerders. Voor AM analyseert hij in 2024 de reclamecampagnes van verzekeraars

Dit doet Nationale-Nederlanden briljant goed!

Lang geleden, in de succesvolle jaren negentig, domineerden verzekeraars met hun veelbelovende campagnes de reclameblokken. Tientallen miljoenen gaf elke...

Verzekeraar vaart nieuwe koers en neemt afscheid van zwitserlevengevoel

Verzekeraar vaart nieuwe koers en neemt afscheid van zwitserlevengevoel

Zwitserleven is er zo ongeveer als enige verzekeraar in geslaagd om in de Van Dale te komen met het zwitserlevengevoel. Toch kiest de pensioenverzekeraar niet voor...

Heinz komt met 'verzekering' tegen ketchupvlekken

Heinz komt met 'verzekering' tegen ketchupvlekken

Het is nog geen 1 april. Toch lanceert ketchupfabrikant een heuse ketchupverzekeringspolis. Het bericht dat Heinz Arabia verspreidt, trekt in elk geval de aandacht....

Aansprakelijkheid klimaatschade: het net sluit zich sneller rond greenwashing

Aansprakelijkheid klimaatschade: het net sluit zich sneller rond greenwashing

Verzekeraars en hun bestuurders krijgen steeds meer te maken met aansprakelijkheidsrisico's wanneer hun producten of diensten niet zo groen zijn als ze presenteren....

Campagne nieuw pensioenstelsel heeft weinig impact; publiek vooral geïrriteerd

Campagne nieuw pensioenstelsel heeft weinig impact; publiek vooral geïrriteerd

De publiekscampagne om de aankomende veranderingen in het pensioenstelsel aan te kondigen, heeft weinig impact gehad. Dat blijkt uit evaluaties van werkgevers,...

Jan Driessen is oprichter/directeur adviesbureau Q&A | Communicatie. Hij was onder meer.14 jaar directeur Communicatie Aegon en 6 jaar voorzitter Bond van Adverteerders. Voor AM analyseert hij in 2024 de reclamecampagnes van verzekeraars

Brand Old Days?

In navolging van de altijd kritische Sander Schimmelpenninck, trekt Brand New Day nu een heel blik bekende opinieleiders open om vrijwel dagelijks reclame te maken...

Pas op voor roeptoetersmarketing van nieuwe spelers op AOV-markt

Pas op voor roeptoetersmarketing van nieuwe spelers op AOV-markt

De wereld van zelfstandig ondernemerschap staat op het punt ingrijpend te veranderen. Dit leidt tot veel discussies en vragen onder zelfstandigen zolang definitieve...

Met pijn in het hart afscheid nemen van Ditzo

Met pijn in het hart afscheid nemen van Ditzo

Ditzo houdt vanaf vandaag op te bestaan als merk, en leeft voort onder de naam van ASR. In een terugblik lopen de reacties uiteen. Voor de één was dit niet nodig...

De Boer: 'Gemakzucht binnen verzekeringswereld heeft me altijd gefascineerd'

De Boer: 'Gemakzucht binnen verzekeringswereld heeft me altijd gefascineerd'

Verzekeraars kopiëren elkaar te veel. Ze willen er voor iedereen zijn, maar missen daardoor juist de connectie met de klant. Dat vertelt Peter de Boer, merkenbouwer...

MS Amlin focust zich meer op garageverzekeringen

MS Amlin wordt actiever op het terrein van garageverzekeringen. De verzekeraar speelt hierbij in om de tendens dat steeds meer Nederlandse verzekeraars de...