Alles over Merk

Ohra kiest voor positiviteit in nieuwe merkstrategie

Ohra kiest voor positiviteit in nieuwe merkstrategie

NN-dochter Ohra is met een nieuwe merkstrategie aan de slag gegaan. Die is geënt op "verrassend positieve ervaringen" van de klant. In een nieuwe campagne worden...

Sinkhole van financiële merken

Sinkhole van financiële merken

Weer verdwijnt er een financieel merk in een zwart gat. Oyens & Van Eeghen (uit 1797) wordt ingelijfd bij Delen Private Bank. Dat past in een patroon. De financiële...

Schouten Zekerheid schrapt merknaam Boelaars & Lambert

Schouten Zekerheid schrapt merknaam Boelaars & Lambert

Vijf jaar na de overname neemt Schouten Zekerheid afscheid van het label Boelaars & Lambert. Met een filmpje gepubliceerd op LinkedIn maakt het advieskantoor...

Ron Bavelaar (Univé) wil op tv geen polis meer aanprijzen, maar 'de mentaliteit van het merk'

Ron Bavelaar (Univé) wil op tv geen polis meer aanprijzen, maar 'de mentaliteit...

Al sinds 2009 worden kijkers van Studio Sport en het Sportjournaal geconfronteerd met het merk Univé. Een echte commercial heeft Univé echter al zeven jaar niet...

ASR schrapt label Amersfoortse

ASR schrapt label Amersfoortse

De naam De Amersfoortse verdwijnt per 19 april. Dat bevestigt ASR, dat pas maandag met een toelichting komt op het besluit.

Ed Stibbe: "Merkvoorkeur bij verzekeraars onderontwikkeld"

Ed Stibbe: "Merkvoorkeur bij verzekeraars onderontwikkeld"

Sturen op merkvoorkeur vergroot je marktaandeel, op voorwaarde dat je luistert naar wat klanten écht willen. Hoe dat werkt, legt reclameman Ed Stibbe uit in 'Why...

Achmea boekt vooruitgang qua reputatie

Achmea boekt vooruitgang qua reputatie

De reputatie van Achmea is het afgelopen jaar gestegen. Dat blijkt uit de ranglijst van het Reputation Institute. Achmea stijgt in de lijst van plek 27 naar 16 en...

Aegon sterkste verzekeringsmerk, voor NN en ASR

Aegon sterkste verzekeringsmerk, voor NN en ASR

Twaalf Nederlandse merken hebben een hogere merkwaarde dan verzekeraar Aegon. Dat blijkt uit de nieuwe top 50 van Brand Finance met daarin de sterkste merken van...

Nationale-Nederlanden snelst groeiende merk van Nederland

Nationale-Nederlanden snelst groeiende merk van Nederland

De merkwaarde van Nationale-Nederlanden is dit jaar harder gestegen dan enig ander merk in Nederland. Volgens onderzoeksbureau Brand Finance is de merkwaarde van NN...

Aegon meest waardevolle verzekeringsmerk

Aegon meest waardevolle verzekeringsmerk

Net als bij de vorige meting is Aegon opnieuw het meest waardevolle verzekeringsmerk. Dit blijkt uit het jaarlijkse merkenonderzoek van Brand Finance. ASR is de...