Alles over Martijn Jansen

Managers zijn waanzinnig druk

Managers zijn waanzinnig druk

De kans dat je deze week een prijs in een landelijke loterij wint, lijkt groter dan de kans dat een (management)vergadering bij een verzekeraar op tijd begint. Of...

Drie Koninklijke ervaringen over veranderen

Drie Koninklijke ervaringen over veranderen

Succesvol veranderen blijft één van de moeilijkste dingen in organisaties. Hoe moeilijk dit is werd weer eens zichtbaar in een sessie bij een telecomaanbieder. Ook...

Managers, regel ruimte!

Managers, regel ruimte!

Het lijkt de laatste tijd wel het meest gegeven antwoord op de vraag wat mensen nodig hebben om beter te kunnen presteren: ruimte. Medewerkers vragen erom. Managers...

Afkijken moet!

Afkijken moet!

Voor alle examens bij willekeurig welke opleiding geldt een belangrijke regel: het is verboden om af te kijken. Want het gaat immers om je eigen, individuele...

Gewoon doen

Gewoon doen

<p dir="ltr"><strong>Bij de start van een nieuw jaar zijn er weer overal goede voornemens gemaakt. Mensen willen stoppen met roken, afvallen, meer sporten. En ook...

Belonen is goed, betrekken nog beter

Belonen is goed, betrekken nog beter

Uit recent onderzoek van het Nederlands Centrum voor beroepsziekten over 2013 blijkt dat er jaarlijks bijna 20.000 mensen ziek worden door hun werk. Daarvan komt...

Laat de échte midden manager nu maar opstaan!

Laat de échte midden manager nu maar opstaan!

In een van de gesprekken die ik onlangs had, zei een directeur tegen mij: "Wij hebben op de laatste heidagen een prachtige nieuwe ambitie geformuleerd. Nu moeten we...

'Verzekeraars zijn angstig en onzeker'

'Verzekeraars zijn angstig en onzeker'

Financiële dienstverleners slaan door in het centraal stellen van de klant en vergeten daarbij het belang van de organisatie en de medewerkers. Het door werkdruk en...