Alles over Klantcontact

Onderzoek: klant wil praten met mens in plaats van chatten met bot

Onderzoek: klant wil praten met mens in plaats van chatten met bot

Verzekeraars die de chatbot omarmen, kunnen wel eens van een koude kermis thuiskomen. Consumenten zitten helemaal niet te wachten op Lucy, Ilona of Victor die hen...

Geen houtje-touwtje-presentaties meer: zo innoveert PensioenBij met klantcontact

Geen houtje-touwtje-presentaties meer: zo innoveert PensioenBij met klantcontact

Ronald Gort en Hans Donkervoet zagen het onlangs zelf weer gebeuren. Een brief aan tweehonderd werknemers met het verzoek om een keuze te maken over doorbeleggen...

Jurjen Oosterbaan

Rot tot op het bot

Aan het intermediair is door DFO onlangs een lijst voorgelegd van mogelijke onderwerpen waaraan financieel advieskantoren in de komende tijd extra aandacht willen...

'Achmea luistert mee met klanten die in de wacht staan'

'Achmea luistert mee met klanten die in de wacht staan'

Klanten die door Achmea's klantenservice tijdens een telefoongesprek in de wacht worden gezet, worden afgeluisterd. Dat meldt consumentenprogramma Radar na eigen...

Komt een vrouw bij de bank…

Komt een vrouw bij de bank…

"Goedemiddag!" "Goedemiddag mevrouw, heeft u een afspraak?" "Nee, ik heb geen afspraak." "Dat geeft niets hoor, wilt u een kop koffie of een kop thee? U wordt zo...

Advieskeuze krijgt financieel dienstverleners vaak slecht te pakken

Advieskeuze krijgt financieel dienstverleners vaak slecht te pakken

Bijna de helft van de financieel dienstverleners zijn telefonisch slecht bereikbaar. Dit concludeert Advieskeuze over het eerste kwartaal van 2023. Advieskeuze deed...

Klantcontact belangrijker dan premie in oordeel schadeverzekeraar

Klantcontact belangrijker dan premie in oordeel schadeverzekeraar

Voor zakelijke klanten is het klantcontact met hun verzekeraar belangrijker dan de premie voor hoe zij hun schadeverzekeraar beoordelen. Voor 33 procent van de...

Geen excuses voor dreigementen? Royement bij alle Achmea-labels gerechtvaardigd

Geen excuses voor dreigementen? Royement bij alle Achmea-labels gerechtvaardigd

Een klant waarmee geen normaal woord te wisselen valt is lastig. Achmea Rechtsbijstand hield het enkele jaren vol met een vrouw die medewerkers aansprak als...

'72% klanten vindt persoonlijk aanbod van financieel dienstverlener cruciaal'

'72% klanten vindt persoonlijk aanbod van financieel dienstverlener cruciaal'

Er ligt een 'enorme kans' voor financieel dienstverleners als zij proactief contact houden met hun klanten. Dat stelt Tjip naar aanleiding van een onderzoek naar...

AMexpertpanel: persoonlijk contact dé uitdaging voor 2022

De branche is over het algemeen tevreden over 2021, blijkt uit de achtste peiling onder het AMexpertpanel. Voor 2022 zijn er echter nog genoeg uitdagingen. Meer...