Alles over Klachtenafhandeling

Kifid behandelde meer klachten in 2023

Kifid behandelde meer klachten in 2023

Klachteninstituut Kifid behandelde 3.201 klachten in 2023: tweehonderd meer dan in 2022. Meer dan de helft daarvan werd met behulp van bemiddeling of door middel...

Ook bij een klacht hoort een optimale klantreis

Ook bij een klacht hoort een optimale klantreis

De ideale klantreis kan hét verschil maken. De focus lijkt echter vaak gericht op de beginfase van de klantrelatie en minder op wat erna komt. Hoe verloopt de...

Interpolis-klant leest voorwaarden verkeerd: bij welke reis hoorde het visum?

Interpolis-klant leest voorwaarden verkeerd: bij welke reis hoorde het visum?

De voorwaarden van een annuleringsverzekering zijn behoorlijk zwartwit. De verzekerde gebeurtenissen staan exact omschreven. Dat je ze toch verkeerd kunt...

Kifid verwacht in 2024 ongeveer 3.300 klachten te behandelen

Kifid verwacht in 2024 ongeveer 3.300 klachten te behandelen

Binnenkort krijgen alle financiële dienstverleners die zijn aangesloten bij Kifid de factuur voor de jaarbijdrage 2024 van het financiële klachteninstituut. Daar...

Tuchtraad waarschuwt Allianz en bekritiseert onzuivere klachtafhandeling

Tuchtraad waarschuwt Allianz en bekritiseert onzuivere klachtafhandeling

De Tuchtraad Financiële Dienstverlening heeft Allianz een waarschuwing gegeven in een zaak rond de afwikkeling van een letselschade. Omdat de slechte afwikkeling...

Kifid legt uit: 'Reglementen ter verduidelijking gewijzigd, werkwijze hetzelfde'

Kifid legt uit: 'Reglementen ter verduidelijking gewijzigd, werkwijze hetzelfde'

Verschillende adviseurs lieten verontwaardigd aan AM weten dat Kifid, zonder erover te communiceren, zijn reglementen en werkwijze zou hebben aangepast. Navraag...

PwC: pensioenfondsen hebben klachtenprocedures niet op orde

PwC: pensioenfondsen hebben klachtenprocedures niet op orde

Sinds 1 juli 2023 zijn pensioenfondsen wettelijk verplicht om voor alle categorieën klagers (tot op zekere hoogte) juridisch en operationeel vergelijkbare interne...

Kifid onderzoekt klanttevredenheid bij financiële dienstverleners 

Kifid onderzoekt klanttevredenheid bij financiële dienstverleners

In oktober 2023 onderzoekt onderzoeksbureau MarketResponse opnieuw hoe aangesloten financiële dienstverleners Kifid waarderen. Dit als opvolging van hetzelfde...

Kifid geeft duidelijkheid in tientallen klachten over beleggingsverzekeringen 

Kifid geeft duidelijkheid in tientallen klachten over beleggingsverzekeringen

In de eerste zes maanden van 2023 heeft Kifid ruim 80 klachten over beleggingsverzekeringen afgerond. In 54 zaken heeft de geschillencommissie duidelijkheid gegeven...

Gijs Molkenboer van de redactieraad van FJR overhandigt het eerste exemplaar van het boek van en over Kifid aan Eveline Ruinaard. Foto Wiebe Kiestra.

Elf Kifid-medewerkers schrijven boek over klachteninstituut: 'Tijd was rijp'

Een feestje. Zo omschrijft voorzitter Eveline Ruinaard van de geschillencommissie van Kifid de boekpresentatie van Kifid, toegankelijk recht doen in financiële...