Alles over Klachten

Kifid verwacht in 2024 ongeveer 3.300 klachten te behandelen

Kifid verwacht in 2024 ongeveer 3.300 klachten te behandelen

Binnenkort krijgen alle financiële dienstverleners die zijn aangesloten bij Kifid de factuur voor de jaarbijdrage 2024 van het financiële klachteninstituut. Daar...

Tuchtraad waarschuwt Allianz en bekritiseert onzuivere klachtafhandeling

Tuchtraad waarschuwt Allianz en bekritiseert onzuivere klachtafhandeling

De Tuchtraad Financiële Dienstverlening heeft Allianz een waarschuwing gegeven in een zaak rond de afwikkeling van een letselschade. Omdat de slechte afwikkeling...

Kifid legt uit: 'Reglementen ter verduidelijking gewijzigd, werkwijze hetzelfde'

Kifid legt uit: 'Reglementen ter verduidelijking gewijzigd, werkwijze hetzelfde'

Verschillende adviseurs lieten verontwaardigd aan AM weten dat Kifid, zonder erover te communiceren, zijn reglementen en werkwijze zou hebben aangepast. Navraag...

PwC: pensioenfondsen hebben klachtenprocedures niet op orde

PwC: pensioenfondsen hebben klachtenprocedures niet op orde

Sinds 1 juli 2023 zijn pensioenfondsen wettelijk verplicht om voor alle categorieën klagers (tot op zekere hoogte) juridisch en operationeel vergelijkbare interne...

Consument heeft vaker klachten over zijn verzekeraar

Consument heeft vaker klachten over zijn verzekeraar

In 2022 kwamen 136.000 klachten binnen, verdeeld over 155 verzekeringsbedrijven. Dat betekent een stijging van 8,2 procent vergeleken met het voorgaande jaar. Dit...

ING biedt excuses aan voor problemen bij Vesting Finance

ING biedt excuses aan voor problemen bij Vesting Finance

Gemiddeld vier maanden duurde het voor incassobureau Vesting Finance een besluit nam over een verzoek tot verwijdering van een registratie uit het BKR. Een...

Tuchtraad Financiële Dienstverlening deed in 2022 bijna 2,5 keer meer uitspraken

Tuchtraad Financiële Dienstverlening deed in 2022 bijna 2,5 keer meer uitspraken

De Tuchtraad Financiële Dienstverlening (TFD) heeft vorig jaar in 24 zaken een uitspraak gedaan. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder,...

Kifid gaat ook meten hoe blij financieel dienstverleners met Kifid zijn

Kifid gaat ook meten hoe blij financieel dienstverleners met Kifid zijn

Kifid vraagt jaarlijks aan consumenten die in aanraking zijn geweest met het klachteninstituut hoe ze dat ervaren hebben. Wat financieel dienstverleners van een...

Eveline Ruinaard zet uiteen hoe het Kifid klachten aanpakt (deel 2 - met tips)

Eveline Ruinaard zet uiteen hoe het Kifid klachten aanpakt (deel 2 - met tips)

Als financieel dienstverlener kan het je altijd een keer overkomen: een ontevreden klant die een klacht indient bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening...

Pluim voor verzekeraars: minder klachten en snellere afhandeling

Pluim voor verzekeraars: minder klachten en snellere afhandeling

Het aantal klachten dat binnenkomt bij verzekeraars blijft dalen. Daarnaast is de afhandeling vorig jaar aanzienlijk versneld. Dat blijkt uit het jaarlijkse...