Klant is tevreden én Kifid maakt impact
Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over de dienstverlening door Kifid. U geeft Kifid gemiddeld een 7,4; ruim de helft van de financiële...
Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over de dienstverlening door Kifid. U geeft Kifid gemiddeld een 7,4; ruim de helft van de financiële...
Het aantal door de Tuchtraad Financiële Dienstverlening behandelde zaken zakt weer in. Vorig jaar kwamen slechts zestien dossiers voor de tuchtcommissie. In 2022...
Het aantal mensen met geldzorgen neemt toe. Volgens de BKR-monitor is het aantal jongeren dat met betalingsachterstanden te maken heeft de afgelopen jaren fors...
De Nederlandse rechter past, zoals bij velen bekend, regels van het Europese consumentenrecht ook toe als de consument hier niet om vraagt. De zogenoemde ambtshalve...
Kifid kan de juridische toets breder opvatten door standaard te toetsen of een klant zorgvuldig is behandeld. Kortgezegd is dat de aanbeveling van SEO economisch...
Een feestje. Zo omschrijft voorzitter Eveline Ruinaard van de geschillencommissie van Kifid de boekpresentatie van Kifid, toegankelijk recht doen in financiële...
Er zijn nog lessen te leren als het gaat over 'het op juiste wijze verstrekken van voorwaarden'. Bij het sluiten van een verzekering moet de verzekeraar de...
Het klantenonderzoek van financiële dienstverleners leidt tot vragen en zorgen van consumenten.
Eind 2022 heeft MarketResponse de klanttevredenheid van Kifid onderzocht bij aangesloten financiële dienstverleners. Het resultaat: een gemiddelde waardering van...
De Tuchtraad Financiële Dienstverlening (TFD) heeft vorig jaar in 24 zaken een uitspraak gedaan. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder,...