nieuws

Monuta digitaliseert medische acceptatie

Geen categorie

Uitvaartverzekeraar Monuta heeft het medisch acceptatietraject volledig gedigitaliseerd. De verzekeraar stelt dat zij de eerste uitvaartverzekeraar is die deze stap zet.

Monuta digitaliseert medische acceptatie

Voorheen moesten klanten wachten op een advies van een medisch adviseur voordat zij duidelijkheid kregen over hun aanvraag. “Dan kon het dagen tot weken duren voordat men duidelijkheid had of men geaccepteerd was en tegen welke premie. Wij hebben nu alle aandoeningen en medicatie die niet relevant zijn voor het sluiten van een uitvaartverzekering eruit gefilterd. Op deze manier boeken we een enorme tijdwinst en weet de klant direct waar hij aan toe is”, aldus een woordvoerder.

Uitvallers
Monuta heeft de digitale acceptatie nu een week live. “Wij monitoren nauwkeurig wat mensen invullen en waar ze tegenaan lopen bij het invullen. Als de klant iets niet kwijt kan binnen de vragen dan heeft hij de mogelijkheid bij ‘Anders’ dat aan te geven. Daarmee lopen wij inderdaad het risico dat wij eventueel een te lage premie afgeven. Doordat wij echter zo nauwgezet monitoren kunnen we dat wel heel snel in het systeem aanpassen. Ons doel was echt de klant meteen duidelijkheid te verschaffen”, aldus Monuta. Ook het intermediair is erbij gebaat. “Voorheen konden adviseurs niet direct een premieberekening maken als er sprake was van medicijngebruik of een aandoening, zelfs als deze niet van invloed waren voor de acceptatie. Het moest altijd eerst handmatig gecheckt worden bij de medische afdeling. Nu kunnen via laptop of tablet de berekening bij de klant thuis maken.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.