nieuws

De Hypotheker steunt LINDA.foundation

Geen categorie

De Hypotheker gaat in haar jubileumjaar een goed doel (LINDA.foundation) sponsoren om daar mee “iets goeds terug te doen voor de samenleving”. De LINDA.foundation heeft als doel gezinnen met kinderen die zich in een financieel benarde positie bevinden een cadeautje te geven.

De Hypotheker steunt LINDA.foundation

“Natuurlijk gaan wij de mijlpaal van ons dertig jarig bestaan uitgebreid vieren met onze aangesloten franchisenemers en alle medewerkers met feestelijke activiteiten. We willen echter ook iets goeds terug doen voor de samenleving. Hieraan geven we invulling door een goed doel te ondersteunen en we hebben onze medewerkers tijdens een poll gevraagd hun voorkeur uit te spreken. Daar is met 57% van de stemmen de LINDA.foundation uitgekomen”, zegt Kees Seip, directeur Franchise van De Hypotheker.

Verdubbelen
Elke vestiging, nu 162, van De Hypotheker draagt dit jaar € 150 bij. Dit bedrag wordt door de centrale organisatie van De Hypotheker verdubbeld. Dat betekent dat De Hypotheker in ieder geval € 50.000 gaat overmaken, laat woordvoerder Jill Aalders weten. Ook ontvangen alle vestigingen een donatiebox die ze op de toonbank kunnen plaatsen. “Wij hebben alle medewerkers opgeroepen om acties – van klein tot groot – te organiseren om geld in te zamelen. Ook stellen wij geld beschikbaar voor de promotie van de LINDA.foundation.”

Klappen
De afgelopen jaren zijn er forse klappen gevallen in de wereld van hypotheekadvies. Ook bij de centrale organisatie van De Hypotheker, zo blijkt uit het am: jaarboek 2014. Bij de franchiseformule zakte de omzet in 2013 met 20% in tot € 23,7 (29,8) mln. Uitgaande van de vuistregel dat de franchisenemers zo’n 30% van de omzet afdragen, vertegenwoordigt de totale keten een omzetbelang van een kleine € 80 mln. Door de verslechterde omzet is de winst bij de centrale organisatie bijna verdampt: € 0,4 (4,0) mln blijft er nog over onderaan de streep.
Maar volgens Aalders laat 2014 een gunstiger beeld zien. “We zijn nog bezig met het afsluiten van het boekjaar 2014 en ik kan dus geen cijfers geven, maar de ontwikkelingen zijn in 2014 duidelijk beter en vooral december was een hele goede maand. We zien ook ons marktaandeel stijgen, dat ligt nu rond de 10%.”

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.