nieuws

InShared gaat mobiel

Geen categorie

Vandaag heeft InShared een mobiele site gelanceerd. Volgens InShared is het de eerste Nederlandse mobiele site van een verzekeraar waar consumenten hun gegevens kunnen inzien, bijhouden en nieuwe verzekeringen met relatief weinig drukken op de knop kunnen afsluiten via smartphone en tablet. Het is dus meer dan alleen een informatiekanaal, het is gelijkwaardig aan wat er al via de desktop kan.

Op de vraag waarom de Achmea-dochter het internetkanaal zo graag wilde uitbreiden met mobiel, laat Bettina Dalenoord, marketing communicatie manager van Inshared weten: “Als je het bezoek aan onze site bekijkt, is in de eerste helft van 2012 het mobiele verkeer verdrievoudigd vergeleken met vorig jaar. Dat is de algemene trend. Het internetverkeer verplaatst zich, met name in de avond, naar tablet en smartphone.”
InShared-oprichter Herberth Samsom vult aan: “Strategisch is dit mobiele platform voor ons van groot belang. Een van de belangrijkste voordelen van tussenpersonen is dat je ze als klant altijd kunt bellen als er wat is. Onze klanten kunnen nu ook meteen contact zoeken. En ze hebben alles in hun mobiel. Als je op zaterdagochtend een auto koopt dan kun je meteen een autoverzekering afsluiten. En dat is helemaal van deze tijd.”
Het ontwikkelen van de mobiele site heeft volgens de betrokkenen zes maanden gekost. Dat is relatief snel, maar dat komt vooral doordat InShared veel zaken al geautomatiseerd heeft. Zo verloopt het aanmeldings- en acceptatietraject al geheel zonder mensenhanden.
In AM nummer 17 van komende zaterdag staat een interview met de betrokkenen over de ontwikkeling van de mobiele site van InShared.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.