nieuws

Arag: ‘vliegtuigpassagiers claimen vertraging niet’

Geen categorie

Rechtsbijstandverzekeraar Arag constateert dat het gros van de Nederlandse luchtvaartpassagiers geen claim indient bij vertraging of annulering van vluchten.

Arag: ‘vliegtuigpassagiers claimen vertraging niet’

Uit inventarisatie van de verzekeraar blijkt dat in 2010 1,6 mln mensen die via Schiphol vlogen, hierdoor zijn gedupeerd en dat er in dat jaar slechts 8.500 klachten zijn geregisteerd.
Arag houdt daarom voortaan reizigers via Twitter op de hoogte houden of vertraging of annulering in aanmerking komt voor compensatie.
“De compensatie voor een vertraagde of geannuleerde vlucht kan oplopen tot € 600 per passagier”, zegt Arag-topman Marc van Erven. Deze bedragen zijn nog exclusief de additionele verblijfskosten, zoals maaltijden en eventuele overnachtingen. “Het laatste dat luchtvaartmaatschappijen zullen doen, is ruchtbaarheid geven aan de compensatieregeling”, aldus Van Erven. “De reiziger moet dus zelf opletten. Anders is hij een dief van zijn eigen portemonnee.”
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.