artikel

Multichannel klantcommunicatie met een optimale digitale ervaring

Geen categorie 186

Postex is een zelfstandig Nederlands softwarebedrijf dat een cloudplatform ontwikkelt voor Straight Through Processing (STP)-klantcommunicatie. Postex levert zeer gebruiksvriendelijke end-to-end oplossingen voor het digitaal én per post verzenden van documenten, het verhogen van de digitaliseringsgraad, het managen van ontvangstvoorkeuren en het faciliteren van online betaalmogelijkheden (iDEAL).

Multichannel klantcommunicatie met een optimale digitale ervaring

Met Postex versnelt u de overstap van fysieke naar digitale klantcommunicatie. Resultaten: snellere en efficiëntere communicatie, kostenverlaging en een grotere klanttevredenheid. Met de diensten van Postex maakt u gebruik van praktijkervaringen in de financiële branche voor een succesvolle transitie van papier naar digitaal. Postex voorziet in optimaal afgestemde campagnemogelijkheden; allemaal samengebracht binnen één centrale verzendomgeving.

Communicatieprofielen

Door uw klanten in specifieke communicatieprofielen onder te brengen kunt u gepersonaliseerde berichten op het juiste moment via het juiste communicatiekanaal versturen. Klanten lezen hierdoor eerder uw correspondentie, betalen sneller en hebben een positievere klantervaring.

Inzicht & rapportage
• Track-en-trace: altijd inzicht in de status van verzonden berichten, volledig uitwisselbaar met branchesystemen.
• Retourverwerking: automatische retourafhandeling voor berichten die niet zijn afgeleverd, zowel per e-mail als per post.
• Inzicht en betaalratio’s: altijd direct lees- en betaalbevestigingen van uw digitaal verzonden berichten.
• Volgen van digitaliseringsratio’s: real-time inzicht in de communicatievoorkeuren van uw klant.

Interactieve betaalberichten

Postex voorziet facturen en herinneringen van een iDEAL-betaaloptie. Klanten kunnen eenvoudig en op een veilige manier betalen en u krijgt een automatische ontvangstverwerking in uw branchesysteem. Ook is het mogelijk om pre-minders en reminders te verzenden om de attentiewaarde te verhogen.
Adviseursmodule
De adviseursmodule van Postex (recent genomineerd voor de NVGA am: Innovatieprijs 2018) biedt de mogelijkheid om in een digitale omgeving per adviseur de documenten die verstuurd moeten worden online in te zien. Binnen een zelf te bepalen interval kan de adviseur documenten afwijzen met opgave van reden. Daarnaast ontstaat een volledig klantbeeld ten aanzien van verstuurde correspondentie. Naast de kostenbesparing en verhoogde efficiëntie van interne processen, krijgen de adviseurs ook een inzicht- en controlefunctie om real-time de status van uitgaande communicatie te controleren. Meer informatie…

Enkele voordelen van Postex:

• Online betaalgemak (iDEAL) voor de eindklant
• Complete set in één keer gecommuniceerd naar de eindklant
• Uitbreiding dienstverlening richting het intermediair
• Kostenbesparing door uitfasering printstraat en toenemende digitalisering
• Inzicht en rapportage voor optimalisering klantcommunicatie
• Snellere betalingen, minder incassotrajecten

Positieve klantervaringen:

“Minder kosten, meer e-mailadressen, hogere klanttevredenheid, meer efficiency, minder fouten en gewoon gaaf, dat is het resultaat van de samenwerking tussen RISK en Postex.” – Harm Vollmuller, Directeur, RISK Verzekeringen
“Binnen de directie van DAK is het uitbreiden van onze dienstverlening richting aangesloten adviseurs een belangrijk aandachtspunt. Met Postex voegen wij opnieuw een ontzorgelement toe aan ons dienstenpakket en de reacties vanuit het intermediair zijn positief. Kortom, een goede keuze om aan de slag te gaan met Postex!” – Tim Rijvers, Algemeen Directeur, DAK

Meer informatie

Op de website van Postex treft u meer informatie over de dienstverlening.

Referentie cases:
Driekleur verzekeringen
RISK
DAK

Voor meer informatie of een demo kunt u contact opnemen met Hans de Wit (Commercieel Directeur) via tel: 06 – 502 15 059 of mailen naar: h.de.wit@postex.com

Reageer op dit artikel