nieuws

Advies, proces en ondernemerschap centraal op am:hypotheken

Financiële planning 1596

Hidde Coebergh, Taco van Hoek, Coen de Ruijter, Wytzejan de Jong, Karina Raaijmakers, Cor Molenaar: ze komen allemaal aan het woord op donderdag 21 september tijdens am:hypotheken.

Advies, proces en ondernemerschap centraal op am:hypotheken

De dag wordt afgetrapt door Taco van Hoek, directeur van het Economisch Instituut voor de Bouw. Hij gaat praten over de wisselwerking tussen woningmarkt en hypotheekcondities. Twee dagen voor am:hypotheken is het Prinsjesdag en Van Hoek zal op zijn eigen kritische wijze die actualiteit bespreken.

Daarna is het de beurt aan Coen de Ruiter, de opvolger van Ruud Martens bij Independer. Independer heeft ambitieuze plannen om hypotheekadvies volledig online te maken en gelooft dat de beste adviseur een computer is. De Ruiter zal laten zien hoe dat leerproces eruit ziet. Op welke momenten haakt een klant af en wil hij een mens van vlees en bloed spreken?

Proces en advies

’s Middags komt het hypotheekproces aan de orde. Vanuit drie invalshoeken (aanbieder, hypotheekketen en intermediair) wordt er naar het proces gekeken. Waar zijn partijen mee bezig? Waar zitten de bottlenecks? Welke invloed heeft de MCD? En kan het aantal uren dat voor bemiddeling staat nu echt drastisch omlaag? Het publiek gaat hierover in dialoog met Hidde Coebergh (ING), Wytzejan de Jong (De Hypotheker) en Sander de Loo (Zorgeloosch).

Karina Raaijmakers (AFM) zal vervolgens spreken over innovatie in hypotheekadvies. “De afgelopen tijd ziet de AFM in toenemende mate vernieuwende vormen van dienstverlening ontstaan, óók op het terrein van hypotheekadvies. In deze bijdrage gaat de toezichthouder in op de vraag welke kansen innovatie biedt om het belang van de hypotheekklant te dienen.” In een interactieve sessie kan het publiek meepraten over die kansen.

Ondernemerschap

Retaildeskundige Cor Molenaar sluit de dag af door de aanwezigen aan te spreken op hun ondernemerschap. Hij trekt een parallel met retail waar snelheid, gemak en online zorgden voor lege winkelcentra. Wat zijn de lessen? Maar ook: hoe overleef je in een conjunctuurgevoelige markt? Molenaar zegt: “Naast het doe het zelf werken op internet wordt ook onafhankelijk gedegen advies in een totaalconcept belangrijk. Wij kunnen niet alles meer overzien maar dat verwachten wij wel van een adviseur. Die moet toegevoegde waarde bieden. Een uitdaging: zonder meer, een kans: zeer zeker!”

Inschrijven kan hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.