nieuws

Winststijging bij Legal & General

Financiële planning 799

Levensverzekeraar Legal & General heeft de brutowinst vorig jaar weten te vergroten tot € 31 (3) mln. Het marktaandeel in individuele levensverzekeringen is gegroeid en de solvabiliteit is uitgekomen op 238% (2015: 263%). Begin volgende week maakt de maatschappij, die door de Britse moeder is verkocht aan Chesnara, de nieuwe naam bekend.

Winststijging bij Legal & General

 

De markt voor individuele levenpolissen is vorig jaar met bijna een kwart gekrompen. Bij Legal ging de brutopremieomzet (individueel en collectief) omhoog naar € 230 (221) mln. “Het marktaandeel in de individuele markt groeide van 7% (2015) naar 8,6% in 2016. Opvallend is dat na jaren van daling de markt van unitlinkedverzekeringen in 2017 weer een groei laat zien (7%).” Bij Legal uit zich dat in een groei van 54% in de verkoop van het product Legal Beleggen. Voor individuele levensverzekeringen wordt ook over de grens gekeken: zo is vorig jaar een proef gestart met de verkoop van Lifestyle-overlijdensrisicoverzekeringen in België,.
Op de collectieve markt heeft Legal gewerkt aan een nieuw ICT-platform. “Met de introductie van dit nieuwe systeem zijn we klaar voor doorgroei naar de volgende fase.”

Aandelenoverdracht

Donderdag worden de aandelen in Legal & General Nederland overgedragen aan het Britse Chesnara, dat is gespecialiseerd in het opkopen en beheren van levenportefeuilles. Dan neemt ook Gert Jan Fritzsche het roer in handen. Hij volgt Pieter Glas op, die de functie waarnam na het vertrek van topman Arno Dolders in maart vorig jaar. Fritzsche was directievoorzitter bij Chesnara-dochter Waard Verzekeraars.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.