nieuws

‘Hypotheekverstrekkers moeten kiezen voor selecte groep distributiepartijen’

Financiële planning 2626

Hypotheekaanvragen kunnen sneller en kwalitatief hoogwaardiger worden behandeld als de branche efficiënter gaat werken. Hypotheekverstrekkers kunnen het best kiezen voor een selecte groep van distributiepartijen. Hun producten krijgen dan de volledige aandacht van het intermediair en dat komt de kwaliteit en snelheid van het hypotheekproces ten goede. Dat schrijft Nationaal Hypotheek Loket in een whitepaper.

‘Hypotheekverstrekkers moeten kiezen voor selecte groep distributiepartijen’

Hypotheekadviseurs richten zich op een beperkt aantal hypotheeklabels waarmee ze de gehele breedte van de markt kunnen bedienen, constateert Nationaal Hypotheek Loket, dat sinds vandaag de nieuwe naam is FirstBrick, de midoffice van de FlexFront Groep. Een verstandige aanpak, schrijft het loket in de whitepaper. “Elk type klant blijkt met een assortiment van zes tot acht hypotheekmerken te bedienen. Intermediairs specialiseren zich uit praktische overwegingen. De consument heeft behoefte aan snelheid bij het afsluiten van een hypotheek, dat kan alleen tot stand komen door specialistische kennis.”

Individuele labels sneeuwen onder door gebrek aan kennis

Voor hypotheekverstrekkers is het van belang dat de individuele hypotheekadviseur het label kent. Volgens Nationaal Hypotheek Loket kunnen serviceproviders daarin een essentiële rol vervullen, maar doen ze dat zelden. Acceptanten van distributiepartijen met een breed assortiment zijn vaak onvoldoende op de hoogte van het acceptatiebeleid van de aanbieder en dat is slecht voor de klanttevredenheid.

Hypotheekverstrekkers zouden daarom moeten kiezen voor specifieke distributiepartijen, aldus het whitepaper. “Hypotheekverstrekkers zijn er niet bij gebaat hun label simpelweg in het schap van serviceproviders te leggen. Door gebrek aan kennis bij intermediairs en serviceproviders sneeuwen de individuele labels onder in de competitieve markt. Wanneer hypotheekverstrekkers nadrukkelijk kiezen voor een selecte groep van distributiepartijen staat hun label vol in de focus bij het aangesloten intermediair. Dit komt de kwaliteit en de snelheid van het hypotheekproces ten goede en dat werkt positief voor de beleving bij de klant.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.