nieuws

‘Meer dan helft ABN Amro-klanten sluit hypotheek via webcam’

Financiële planning 2345

Bij ABN Amro vindt 56% van de hypotheekgesprekken plaats via de webcam. Een jaar geleden was dat nog iets meer dan een kwart (26%). Topman Kees van Dijkhuizen zegt tegen het AD dat digitalisering heeft gezorgd voor meer efficiëntie en meer expertise.

‘Meer dan helft ABN Amro-klanten sluit hypotheek via webcam’

Volgens een onderzoek van de Nederlandse Vereniging van Banken heeft 22% van de Nederlanders regelmatig persoonlijk contact met zijn bank. Twee jaar geleden was dat nog 31%, schrijft het Algemeen Dagblad donderdag.

Massaal online

Het aantal mensen dat online bankzaken regelt, groeit volgens de krant spectaculair. Bij ABN Amro vindt inmiddels meer dan de helft van de hypotheekgesprekken plaats via een videoverbinding vanaf de bank of de keukentafel. Dat is meer dan een verdubbeling vergeleken met een jaar eerder. Een woordvoerder van Rabobank zegt tegen het AD eenzelfde ontwikkeling te zien. Klanten gebruiken massaal het online hypotheekdossier.

Razend efficiënt

Volgens ABN Amro-CEO Kees van Dijkhuizen lijdt de klanttevredenheid niet onder digitalisering. “Klanten zijn nu tevredener dan vroeger”, aldus de topman. “Het nieuwe model is gewoon efficiënter. Vroeger zaten medewerkers op sommige locaties te wachten op klanten. Nu gebeurt veel meer centraal. Dat gaat razend efficiënt en met veel meer expertise.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.