nieuws

RFEA de boer op met consumentencampagne over scheiden

Financiële planning 709

RFEA, het Register Financieel Echtscheidingsadviseur, komt met de Financiële EchtscheidingScan. Deze online-tool geeft consumenten inzicht in de gevolgen van een scheiding. De tool zal de komende periode een centrale rol vervullen in een consumentencampagne van RFEA. De beroepsorganisatie hoopt dat consumenten de meerwaarde van het RFEA-label gaan herkennen.

RFEA de boer op met consumentencampagne over scheiden

Rond een scheiding moeten, in een vaak emotionele periode, besluiten worden genomen die bepalend zijn voor de financiële toekomst van beide partners, aldus RFEA. De online tool stelt op vijf thema’s (wonen, financiële toekomst, kinderen, pensioen en IB-ondernemer) vragen aan de consument. Die vragen moeten de consument ervan bewust maken op welke onderdelen actie zou moeten worden genomen en deskundig advies nodig is. De scan zal door RFEA de komende periode worden ingezet in een online-consumentencampagne, met Facebook en Google als belangrijkste mediakanalen.

Het startschot voor de campagne werd gisteren gegeven tijdens de RFEA-ledenmiddag. Zo’n 80 van de 200 adviseurs tellende beroepsorganisatie waren daarvoor naar Baarn gekomen om zich onder meer bij te laten praten over het nieuwe huwelijksvermogensrecht en alle gevolgen die daarmee samenhangen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.