nieuws

Zomerserie (24): zeven vragen aan Bart Koster van CMIS Franchise

Financiële planning 1858

In de zomerluwte komt amweb met een serie interviews met mensen uit de verzekeringssector. Luchtig, maar toch prikkelend. We leggen ze tien vragen voor, waarvan ze er zeven moeten beantwoorden. De 24e in de reeks is Bart Koster, directeur sales bij CMIS Franchise (onder andere: Huis&Hypotheek en Hypotheekshop).

Zomerserie (24): zeven vragen aan Bart Koster van CMIS Franchise

1.We zijn halverwege 2016. Hoe zou je het jaar tot nu toe kenschetsen? Wat ging goed? Wat ging fout?
“2016 is natuurlijk een heel mooi hypotheek jaar. Iedereen is op dit moment ontzettend druk, maar als we zien wat er onder aan de streep aan winst wordt gemaakt bij hypotheekkantoren dan valt dat eigenlijk tegen. De meeste ondernemers hebben nog onvoldoende grip op hoeveel uren ze kunnen factureren van de totale tijd die ze werken.”

2.Wat hoop je dat er in de tweede helft van 2016 nog gebeurt?
“Ik hoop dat NHG zijn strakke acceptatieregels en regels omtrent de aanlevering van documenten aanpast aan de huidige tijdgeest.”

3.Waar ga je heen met zomervakantie? En waarom?
“Wij gaan in september naar South Carolina (V.S.) Mijn broer woont al jaren in Houston, maar heeft recent vanwege het klimaat een stuk land in Aiken gekocht. We gaan lekker een weekje klussen om daarna nog een week aan het strand in Florida te relaxen.”

4.Als je één ding in de markt zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?
“De GHF-norm gebaseerd op slechts één maat mens. Hierdoor staan hele klantgroepen buitenspel om een woning te kopen…”

5.Gebruik je je smartphone op vakantie? Waarvoor en hoe vaak?
“Ja natuurlijk, elke dag! Om bijvoorbeeld een goed restaurant te zoeken op Tripadvisor of om een serie op Netflix te kijken. Dat kan met die grote telefoons tegenwoordig prima. Zakelijk ben ik bereikbaar via telefoon of app voor dringende zaken. Mijn mail laat ik meestal met rust.”

6.Als je nichtje van 21 bij je komt voor advies, want ze wil een financieel advieskantoor beginnen, dan zeg je…
“Zeker doen! Advisering is een echt vak waar ook in de toekomst veel behoefte voor zal zijn. Mensen willen graag ontzorgd worden en de meesten vinden het niet interessant om zich in alle regels te verdiepen. Iemand die ze kunnen vertrouwen en waarop ze in de toekomst kunnen blijven terugvallen is voor die groep mensen goud waard.”

7. Mijn boodschap aan het intermediair in Nederland is…
“Doe datgene waar je goed in bent! Daarmee zorg dat je plezier in je werk houdt. Focus je op persoonlijk klantcontact en zorg dat de klant ook in de toekomst laagdrempelig bij je terecht kan voor zijn financiële behoeften.”

Voorgaande edities van de Zomerserie 2016 staan hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.