nieuws

Zomerserie (2): zeven vragen aan Menno Luiten van Munt Hypotheken

Financiële planning 2890

In de zomerluwte komt amweb met een serie interviews met mensen uit de verzekeringssector. Luchtig, maar toch prikkelend. We leggen ze tien vragen voor, waarvan ze er zeven moeten beantwoorden. De tweede in de reeks is Menno Luiten, verantwoordelijk voor marketing en distributie bij Munt Hypotheken.

Zomerserie (2): zeven vragen aan Menno Luiten van Munt Hypotheken

1. We zijn halverwege 2016. Hoe zou je het jaar tot nu toe kenschetsen? Wat ging goed? Wat ging fout?
“Met Munt Hypotheken hebben we een zeer succesvol eerste half jaar gehad. Daar waar de markt met 10% is gestegen, hebben wij 21% meer aanvragen ontvangen dan in het eerste half jaar van 2015. We proberen daarbij continue onze processen te verbeteren.”

2. Wat hoop je dat er in de tweede helft van 2016 nog gebeurt?
“Ik hoop dat de markt in de tweede helft van het jaar goed blijft en dat we weer veel hypotheken kunnen verstrekken voor de pensioenfondsen die in ons investeren.”

3.Waar ga je heen met zomervakantie? En waarom?
“Deze zomervakantie blijf ik een keer in eigen land. We gaan kamperen in de bossen bij Ommen. Dit voorjaar heb ik met mijn zoon Hein al genoten van de Spaanse zon. Nu maar hopen dat we het hier even zonnig krijgen.”

4.Als je één ding in de markt zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?
“Banken zouden geen advies meer moeten kunnen geven. Die verkopen altijd hun eigen product. Net zoals bij een Volkswagendealer; die verkoopt ook alleen zijn eigen merk. We zouden het raar vinden als hij daar ‘advieskosten’ voor zou vragen. Waarom kan dat bij banken dan nog steeds wel?”

5.Welk boek zou iedereen deze zomer moeten lezen en waarom?
“De biografie over Steve Jobs, geschreven door Walter Isaacson. Als je het uit hebt weet je niet of hij nu geniaal was of knettergek.”

6.Als je nichtje van 21 bij je komt voor advies, want ze wil een financieel advieskantoor beginnen, dan zeg je…
“Meteen doen! Er is heel veel plek voor echt goede onafhankelijke adviseurs die werkelijk geïnteresseerd zijn in hun klanten en voor hen strijden. En wat meer vrouwen in de sector zou ik zeker toejuichen.”

7. Mijn boodschap aan het intermediair in Nederland is…
“Onafhankelijk advies heeft de toekomst, bemiddeling niet. Besteed bemiddeling uit of automatiseer het en doe vooral waar je goed in bent.”

De eerste bijdrage aan de zomerserie staat hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.