nieuws

Zomerserie (10): zeven vragen aan Michel Schaft van We are sure

Financiële planning 1827

In de zomerluwte komt amweb met een serie interviews met mensen uit de verzekeringssector. Luchtig, maar toch prikkelend. We leggen ze tien vragen voor, waarvan ze er zeven moeten beantwoorden. De tiende in de reeks is Michel Schaft, oprichter van We Are Sure.

Zomerserie (10): zeven vragen aan Michel Schaft van We are sure

1.We zijn halverwege 2016. Hoe zou je het jaar tot nu toe kenschetsen? Wat ging goed? Wat ging fout?
“Ik zou het jaar tot nu toe willen typeren als een jaar waar je ziet dat de transitie op meerdere vlakken echt begonnen is. Veel nieuwe technologische ontwikkelingen die echt doorbreken, veel besef over de noodzaak van echt veranderen in plaats van nadenken over veranderen. Het is overduidelijk: grote organisaties die niet meekunnen in de transitie zullen ophouden te bestaan in de huidige vorm. De consument krijgt meer en meer begrijpelijke alternatieven voor handen en zal uiteindelijk alleen keuzes maken op basis van vertrouwen.”

2.Wat hoop je dat er in de tweede helft van 2016 nog gebeurt?
“Dat ons nieuwe bedrijf in de tweede helft van 2016 het levenslicht gaat zien!”

3.Waar ga je heen met zomervakantie? En waarom?
“Naar Porto Vecchio in Corsica. Fantastisch eiland met heerlijk weer en prachtige stranden. Genieten met mijn lieve gezin.”

4.Als je één ding in de markt zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?
“Dat de markt alleen maar aan klanten denkt en wat goed is voor de klant. En stopt met het denken in onmogelijkheden, compliance en alles wat beperkingen in de uitvoering richting de klant oplevert. We durven bijna niet meer te geloven dat wij als branche in het belang van de klant kunnen handelen. We denken dat alleen toezichthouders daar over gaan, en dat is natuurlijk onzin. Dat werkt verlammend en contra productief.”

5.Gebruik je je smartphone op vakantie? Waarvoor en hoe vaak?
“Ja, voor van alles. Ieder uur van de dag. Bellen, mailen, social media, foto’s, internet. De tijd dat ik de telefoon associeerde met werk ligt ver achter mij. Het is nu een device waar ik ook mee kan bellen.”

6.Van wie heb je het meest geleerd qua kennis en ervaring? En waarom?
“Van mijn vader. Ik heb met hem samen gewerkt in de branche als schade expert. Hij heeft me veel geleerd over de branche en over het benaderen van een probleem. Daar heb ik tot de dag van vandaag profijt van.”

7.Mijn boodschap aan het intermediair in Nederland is…
“Sta dicht bij de klant, denk in mogelijkheden en ga recht op je doel af!”

De voorgaande afleveringen van de zomerserie 2016, staan hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.