nieuws

Erkend adviseurs zien niets in serviceabonnement

Financiële planning 4465

Vier van de vijf Erkend adviseurs, aangesloten bij de Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH), voeren minimaal één keer in de drie jaar een updategesprek met hypotheekklanten. Bij slechts 28% van de adviseurs gebeurt dat op basis van een serviceabonnement. Dit blijkt uit onderzoek door de SEH, uitgevoerd in de opmaat naar het SEH congres ‘Het nieuwe normaal’,  dat op 15 juni plaatsvindt.

Erkend adviseurs zien niets in serviceabonnement

Het representatieve onderzoek wijst uit dat een serviceabonnement voor hypotheekklanten geen gemeengoed is. Bij 72% van de Erkend adviseurs is dit niet mogelijk. Zij leveren nazorg- en beheerdiensten aan bestaande hypotheekklanten op een andere basis: tarief per handeling, uurtarief of anderszins. De 28% die hiervoor een serviceabonnement heeft ontwikkeld, vraagt van klanten gemiddeld een financiële bijdrage van € 16 per maand.

Updategesprek
Erkend adviseurs nemen nazorg serieus. 63% van hen voert eens in de twee tot drie jaar een updategesprek met bestaande hypotheekklanten. Ongeveer 17% zegt dat elk jaar te doen, terwijl weer 6% dit maar eens in de vijf jaar (of een nog lagere frequentie) doet. Een even grote minderheid van de adviseurs zegt nooit een updategesprek te hebben met bestaande hypotheekklanten.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.