nieuws

Interbank betreurt gang van zaken na uitzending Kassa

Financiële planning 5762

Interbank is geschrokken van alle ophef na de uitzending van Kassa afgelopen zaterdag. De kredietverstrekker gaat op zoek naar een oplossing, zo laat men weten.

Interbank betreurt gang van zaken na uitzending Kassa

In een statement schrijft Interbank: “Afgelopen zaterdag stond een financieel product van Interbank centraal in een item van het consumentenprogramma Kassa van omroep BNN/Vara. Bij dit product, het doorlopend krediet, betalen klanten een vast maandbedrag, samengesteld uit een aflossingscomponent en een rentecomponent.”

De bank vervolgt: “In de door Kassa behandelde casus bleek dat een klant in de veronderstelling verkeerde veel meer te hebben afgelost dan in werkelijkheid het geval was. Interbank betreurt deze gang van zaken en is zich ervan bewust dat er naar een oplossing voor dit probleem moet worden gezocht. Inmiddels heeft de betrokken klant een voorstel daarvoor ontvangen.”

Interbank zegt nu in kaart te gaan brengen of er meer klanten met hetzelfde probleem zijn. “Is dit het geval, dan gaat Interbank deze klanten benaderen en wordt aan hen een individueel aangepast voorstel voorgelegd. Het zal duidelijk zijn dat deze operatie de nodige tijd kost.”

De kredietverstrekker meldt dat bezorgde consumenten met een soortgelijk product van Interbank contact kunnen opnemen met hun intermediair of met de Interbank-klantenservice.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.