nieuws

Veel online buzz over uitvaart

Financiële planning 1238

Er werd in 2015 online en op social media relatief veel gesproken over uitvaarten. Onderwerpen die aan bod kwamen, zijn het regelen van de uitvaart, de uitvaartverzekering en de reclames van uitvaartverzekeraars. Dela, Yarden en Monuta voeren de lijst aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Buzzcapture.

Veel online buzz over uitvaart

Vooral de eerste vier maanden van 2015 werd er veel over uitvaarten gesproken. In totaal kwam het bijna 200.000 keer aan de orde. Daalt normaal gesproken de online buzz in het weekend, zo niet voor uitvaarten. Op vrijdag werd het meest gesproken over een begrafenis of uitvaart en dat gaat op zaterdag door.

Onderwerpen
Het meest werd gesproken over het ‘regelen’ van de uitvaart. Ook over de kosten en de verzekering kwamen vele berichten binnen als er online iets over een uitvaart of verzekering werd gezegd. Ook valt op dat reclames veel besproken werden, mensen lieten online graag weten dat ze nog lang niet toe zijn een een uitvaart en toch allerlei reclames te zien krijgen. Het onderwerp verzekering werd ruim 7.500 keer besproken.

Uitvaartverzekeraars
De uitvaartverzekeraars Yarden, Monuta en Dela werden het meest besproken in combinatie met woorden rond het thema uitvaart. Yarden kwam in 31% van de online berichten aan bod, Monuta 29% en Dela 27%. Op grote afstand volgden Axent (6%), Nuvema (4%) en Reaal (2%).

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.