nieuws

Consumentenbond demonstreert bij ASR-kantoor

Financiële planning 2753

Een aantal demonstranten heeft zich rond het middaguur gemeld bij het Utrechtse hoofdkantoor van ASR. Het initiatief komt van de Consumentenbond die wil dat de verzekeraar alle klanten met een Waerdye-woekerpolis gelijk behandelt.

Consumentenbond demonstreert bij ASR-kantoor

De Consumentenbond jaagt al langer op ASR dat met een kleine groep consumenten met een Waerdye-verzekering in het geheim een schikking trof. De verzekeraar creëert hiermee een grote rechtsongelijkheid, vindt de Consumentenbond die van ASR eist dat alle klanten redelijk worden gecompenseerd.

Een paar weken geleden kondigde de bond een demonstratie aan als ASR niets met deze eis zou doen. Een ASR-woordvoerder laat aan am: weten dat er geen toezeggingen aan de Consumentenbond zijn gedaan.

UPDATE
De Consumentenbond noemt de demonstratie na afloop geslaagd. Volgens de bond waren er zo’n honderd consumenten met een Waerdye-polis op de been. Voor het hoofdkantoor van ASR sprak directeur Bart Combée hen toe en riep de directie van de verzekeraar op om consumenten eerlijk te behandelen. Combée overhandigde Philippe Wits, directeur levensverzekeringen van ASR, nogmaals de sommatie van de Consumentenbond.  Combée: “We willen de verzekeraars en de minister van Financiën laten zien dat woekerpolishouders geen dossiernummers zijn maar dat achter elke polis een persoonlijk verhaal en een gezicht schuil gaat.”

ASR zegt in een reactie: “Vanochtend hebben we ongeveer 70 demonstranten met de Consumentenbond welkom geheten. Wij sluiten ons aan bij de opmerking van de heer Combée: ‘Dat woekerpolishouders geen dossiernummers zijn maar dat achter elke polis een persoonlijk verhaal en een gezicht schuil gaat.’ ASR nodigt klanten daarom uit om het gesprek met ons aan te gaan, want iedere klant is uniek. Met de klant gaan wij graag in gesprek over zijn individuele financiële situatie. Wij hebben daarvoor een speciale websitepagina ingericht asr.nl/graagingesprek.”

Combée: “Wij zijn teleurgesteld in de reactie van ASR van vandaag want zij zeggen nu weer dat zij elk geval individueel willen behandelen waardoor de ongelijkheid in stand blijft en mensen niet eerlijk gecompenseerd worden. De individuele gevallen kunnen wellicht verschillen, maar de polissen hebben allemaal dezelfde mankementen.”

 

 

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.