nieuws

Ook Finenzo-kantoren sluiten aan bij Huismerk

Financiële planning

De nieuwe serviceorganisatie Huismerk heeft afgelopen maand 14 nieuwe kantoren aangesloten. Daaronder zijn de kantoren van franchiseformule Finenzo.

Ook Finenzo-kantoren sluiten aan bij Huismerk

Huismerk, een label van de vorig jaar gestarte serviceprovider Romeo, heeft inmiddels ruim 60 vestigingen. “Meerdere Finenzo-kantoren sluiten zich aan bij Huismerk vanwege de snelheid in het proces, het uitgebreide assortiment en het complete complianceprogramma.” De Finenzo-vestigingen blijven wel gewoon onder eigen naam opereren.
Aan de groeiplannen van Huismerk zit wel een beperking, zegt directeur Edsel de Graaf. “Wij kiezen voor een selectief en gemaximeerd distributiekanaal. Omdat er kantoren zijn die actief met onze naam naar buiten treden, vinden we het ongewenst als er twee Huismerk-leden bij wijze van spreken in dezelfde straat zitten.”
Huismerk-deelnemers krijgen voor een vast bedrag per maand toegang tot onder meer een CRM-systeem, trainingen, het gebruik van het logo en de naam van de formule. Behalve hypotheken biedt de formule ook overlijdensrisicoverzekeringen, woonlastenverzekeringen, consumptieve kredieten en bankgaranties. Daarnaast kunnen per maand of per dossier nog aanvullende diensten worden afgenomen. Huismerk biedt hypotheken van 14 geldverstrekkers, waaronder Aegon, Argenta, ASR, BLG, ING, NN en NIBC.

Advies is van de adviseur
De directie van serviceprovider Romeo telt louter ervaren hypotheekrotten: naast De Graaf (voorheen onder meer GMAC) zijn dat Paul van der Meijs (onder meer ex-Hypotheker) en Welke-oprichter Martin Keegstra. Wat heeft hen bewogen om met een nieuwe onderneming te starten? “Zeker na invoering van het provisieverbod moet de klant bediend worden zoals hij bediend wil worden, of zou moeten willen worden. Adviseurs moeten zich ook echt kunnen richten op advies”, zegt De Graaf. “Wij zijn een uitgebreide serviceprovider waarbij je desgewenst alles buiten het advies om kunt uitbesteden. Dat moet je zo efficiënt mogelijk maken.” Een op de vier kantoren laat het volledige bemiddelingstraject aan Huismerk over. En dat neemt toe. De contacten met de aanbieders gaan bij ons gewoon sneller. Voor € 299 kan het bemiddelingstraject aan ons worden overgedragen. Daar is een adviseur gemiddeld acht tot tien uur mee bezig.”
Eind van de zomer denkt De Graaf ook met een franchiseformule op de markt te komen. “Die biedt feitelijk standaard de diensten waar adviseurs nu op vrijwillige basis voor kunnen kiezen bij Huismerk. Het credo is hetzelfde: het advies is van de adviseur, de rest kunnen wij doen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.