nieuws

Florius beoordeelt hypotheekaanvraag binnen 24 uur

Financiële planning 2673

Vanaf 13 december 2016 kan Florius hypotheekaanvragen binnen 24 uur beoordelen. Na een geslaagde pilot in het najaar gaat de intermediaire hypotheekdochter van ABN Amro de propositie nu landelijk uitrollen. Met de snelle beoordeling heeft de aspirant huizenkoper ook sneller zekerheid of zijn woonwens haalbaar is.

Florius beoordeelt hypotheekaanvraag binnen 24 uur

Wanneer de adviseur tijdens of na het adviesgesprek de woningzoekende laat weten welke documenten hij nodig heeft om bij Florius aan te leveren, dan kan deze de benodigde stukken in één keer digitaal aanleveren. Na ontvangst van de stukken kan Florius binnen een dag duidelijkheid geven. Dit geeft de consument, met twee weken bedenktijd, de financieringszekerheid die hij wenst.

Ook bij verhogen of omzetten hypotheek
Volgens de geldverstrekker wordt daarmee ingespeeld op de wens van de consument om snel te weten of hij zijn droomhuis kan financieren, zodat hij in de aantrekkende huizenmarkt niet achter het net vist.  Karin Polman, directeur Florius: “We zijn er trots op dat we de consument en adviseur snel en efficiënt kunnen faciliteren. (…)Hierdoor kan de adviseur, zonder administratieve rompslomp, zijn klant snel duidelijkheid geven.” Ook bij het verhogen of omzetten van een hypotheek krijgt de consument in een dag uitsluitsel, mits alle benodigde documenten compleet en op een juiste wijze zijn aangeleverd.

Adviseur kan zich concentreren op kerntaak
De hypotheekaanvraag wordt bij de adviseur gedaan, maar het uploaden van documenten en het volgen van de aanvraag kan de consument zelf doen via de website van Florius of de Florius app. Via de de app kan de de klant ook de hypotheekofferte inzien en de status van de stukken volgen. Bovendien krijgt hij bericht wanneer zijn hypotheekaanvraag is goedgekeurd en wanneer hij contact moet opnemen met zijn adviseur. Hierdoor wordt de de adviseur volgens Florius ontlast in zijn administratieve taken, “waardoor hij zich kan concentreren op zijn kerntaak, namelijk klanten uitgebreid en persoonlijk adviseren op de punten waar ze dat écht nodig hebben.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.