nieuws

De Hypotheker werkt aan nieuwe bedieningsconcepten met andere prijzen

Financiële planning 97

Hypotheekadviesketen De Hypotheker werkt in haar toekomstvisie voor 2020 aan nieuwe bedieningsconcepten waaraan verschillende prijskaartjes hangen. Dit stelt directeur Wytzejan de Jong in een interview met am: De Jong stelt in het interview in te zetten op groei, maar wel op een flexibele manier.

De Hypotheker werkt aan nieuwe bedieningsconcepten met andere prijzen

Bij De Hypotheker kost een hypotheekadviestraject inclusief bemiddeling voor een starter net onder de € 3.000 en voor een doorstromer net daarboven. Op dit moment is dit een “marktconform tarief”stelt De Jong, maar in haar toekomstvisie voor 2020 sorteert de hypotheekwinkel nadrukkelijk voor op de trend dat consumenten, door zelf dingen te doen, op de advieskosten kunnen besparen. “We zien die zelfredzaamheid absoluut toenemen. De prijs die hoort bij het bedieningsmodel is afhankelijk van de gradatie ondersteuning die een klant wil ontvangen; die modellen zijn we nu nog aan het uitwerken”
De Jong stelt de overtuiging te hebben dat (persoonlijk) advies voor de meeste consumenten het uitgangspunt blijft. “Maar daarvoor heb je niet per se een kantoor nodig. Er zijn ook andere touch points waarbij je elkaar als adviseur en klant kunt treffen.”

Shop in shop en pop-up store
De Hypotheker heeft een stevige groeiambitie. Tot nu toe werden in 2016 ongeveer 120 nieuwe adviseurs en mensen die bestaande advieskantoren ondersteunen geworven. Daarbij gaat het nadrukkelijk niet alleen om franchisekantoren oude stijl. “We zetten fors in op meer flexibiliteit, dus niet alleen maar investeren in kantoren op relatief dure zichtlocaties, maar daar zijn waar je klanten zijn. Je kunt daarbij denken aan een shop in shop, maar ook aan een pop-up store. Feitelijk hebben we al zo’n vestiging in een grote nieuwbouwwijk in Diemen. Die vestiging is niet voor de eeuwigheid. Zodra de wijk volgebouwd is, kunnen we deze weer opbreken. Een interessante ontwikkeling vind ik wat dat betreft dat een bedrijf als Coolblue nu ook fysieke winkels opent. Online en fysieke bedieningsmodellen lopen steeds meer in elkaar over.”

Geen wurgcontract met Rabobank
De Jong komt in het interview ook nog terug op de hernieuwde samenwerking met Rabobank, waarbij veel bezoekers van amweb zich afvroegen in hoeverre er sprake is van dichtgetimmerde samenwerkingsovereenkomsten waarbij de bank de overheersende partij is. De Jong: “Van een wurgcontract, waarbij Rabobank de samenwerking dicteert, is in ieder geval wat ons betreft geen sprake. Wel kom je natuurlijk als volwassen partijen met elkaar overeen dat wij niet actief gaan cross-sellen en dat Rabo op haar beurt ook onze klanten niet gaat bewerken. Maar bovenal ben ik vooral blij dat Rabobank de samenwerking met het intermediair weer opzoekt. We kunnen nu bemiddelen in hypotheken van alle grootbanken en het biedt kansen op mooie samenwerkingsvormen.”

Het hele interview met Wytzejan de Jong staat in am:26 dat vandaag is verschenen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.