nieuws

Rabobank: ‘We hebben als sector nog lange weg te gaan’

Financiële planning

In een reactie op de Vertrouwensmonitor stelt de Rabobank dat het algemene vertrouwen in de sector een onvoldoende  (2,8) scoort. “Hieruit blijkt dat we als sector nog een weg te gaan hebben.”

Rabobank: ‘We hebben als sector nog lange weg te gaan’

“We vinden het belangrijk  dat we met de Vertrouwensmonitor als banken transparant laten zien hoe klanten en de AFM over onze dienstverlening denken. Daarmee stellen we ons kwetsbaar op en dat komt de dialoog met onze klanten en belangenorganisaties ten goede. De resultaten zijn een extra aanmoediging en aanvullende feedback om de dienstverlening beter te maken”, aldus de Rabobank.

Hypotheken
“Voor wat betreft hypotheken zien we dat de verbeterkans die we als sector hebben geformuleerd op het gebied van betalingsachterstanden, ook voor de Rabobank het grootste verbeterpunt binnen het dossier hypotheken is.” Rabobank kreeg van de AFM de score 2,5 (sectorscore 2,2) op het gebied van betalingsachterstanden bij hypotheken. “Een klant die betalingsachterstanden heeft, verdient heldere en tijdige communicatie van onze kant.  Hoe eerder we kunnen signaleren dat een klant in betalingsproblemen dreigt te komen hoe sneller we samen met de klant eventuele oplossingen kunnen bespreken. Daar zullen we ons ook voor inspannen. We zijn ook bezig om onze schriftelijke communicatie te verbeteren zodat die beter aansluit op de situatie van de klant.”

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.