nieuws

Klanten claimen compensatiegeld Koersplan niet bij Aegon

Financiële planning

Honderdduizenden Koersplan-gedupeerden hebben nog geen beroep gedaan op de compensatieregeling van Aegon uit 2014, blijkt uit onderzoek van ConsumentenClaim. Daardoor blijven er tientallen miljoenen liggen bij de verzekeraar, zegt de claimorganisatie.

Klanten claimen compensatiegeld Koersplan niet bij Aegon

ConsumentenClaim, dat samenwerkt met de vereniging Woekerpolis.nl, roept gedupeerden op om alsnog beroep te doen op de regeling, ook al gaat de compensatie vaak maar op een bedrag van enkele honderden euro’s. Klanten kunnen nog tot 16 augustus van dit jaar hun compensatie online aanvragen. Het gaat niet alleen om gedupeerden van Koersplan, maar ook van vergelijkbare Aegon-producten, zoals het Mixplan, Vermogensplan en Fiscaal Voordeelplan.

Stef Smit, directeur van ConsumentenClaim, doet een oproep aan de naar schatting drie- à vierhonderdduizend gedupeerden om wel gebruik te maken van de regeling. “Hoewel de gemiddelde vergoeding van € 200 laag is, komen we ook compensaties tegen van boven de € 10.000. Het is doodzonde als dat geld bij Aegon op de plank blijft liggen. Bij elkaar gaat het om een bedrag van circa € 90 mln.” De regeling is volgens ConsumentenClaim vooral interessant voor mensen met een polis die vóór 1 januari 1996 is ingegaan en inmiddels is beëindigd. Driekwart daarvan komt voor een uitkering in aanmerking. De claimorganisatie blijft in de tussentijd doorprocederen tegen Aegon.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.