nieuws

Consumentenbond in actie tegen DIN Plan Allianz

Financiële planning

De Consumentenbond gaat samen met Stichting Allianz Dinplan Dupe optrekken tegen verzekeraar Allianz. Samen willen ze een rechtvaardige behandeling afdwingen voor klanten met een Allianz-woekerpolis.

Consumentenbond in actie tegen DIN Plan Allianz

Allianz weigert volgens de Consumentenbond al ruim twee jaar het gesprek aan te gaan met de stichting. “Allianz heeft een ondeugdelijk product in de maag gesplitst, biedt vervolgens geen redelijke compensatie, en weigert zelfs om met een belangenorganisatie van gedupeerden te praten, zelfs als de minister van Financiën het vriendelijk vraagt. Dat is onacceptabel”, zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond. De stichting en de Consumentenbond hebben Allianz per brief gesommeerd om alsnog het gesprek aan te gaan. Combée: “Van een organisatie die beweert verantwoordelijk en zorgzaam te zijn, is dat het minste wat je mag verwachten.”

Het gaat om de beleggingsverzekeringen die Allianz onder de naam DIN Plan verkocht. Marijke Clerx, voorzitter van de gedupeerdenstichting: “Wij kunnen alleen door samen op te trekken een vuist maken tegen deze machtige verzekeraar. Omdat Allianz weigert te overleggen over een schikking, hebben we in 2014 drie voorbeeldzaken aan het KiFiD voorgelegd. Dat kost veel tijd en geld en dat kunnen de meeste gedupeerden in hun eentje niet opbrengen. We zijn blij dat na de minister van Financiën ook de Consumentenbond Allianz aanspreekt. Het is beschamend dat het nodig is.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.