nieuws

MoneYou geeft klant grip op aanvraagproces

Financiële planning

Klanten van MoneYou kunnen de status van hun hypotheekaanvraag vanaf nu als een postpakket volgen met een ‘track & trace’-service. Daarmee kan de doorlooptijd van aanvraag tot aankoop van de woning worden verkort van gemiddeld twee maanden tot een week, zo claimt de ABN Amro-dochter.

MoneYou geeft klant grip op aanvraagproces

Voorwaarde is dat de klant dan optimaal gebruik maakt van de volgdienst, zegt algemeen directeur Liesbeth Rigter. “Klanten willen zekerheid over of de aanvraag wel tijdig rond zal komen, in welke fase deze zich bevindt en of alle benodigde documenten zijn verstrekt. Dat kan een klant nu eenvoudig zelf volgen en controleren.” Op een persoonlijke pagina op de MoneYou-website is een tijdlijn te zien waarop staat aangegeven waar de aanvraag zich in het proces bevindt met een toelichting. MoneYou stuurt daarnaast sms-berichten wanneer aanvullende documenten gestuurd moeten worden. “Die kan hij dan zelf direct uploaden. Daardoor hoeft een hypotheekaanvraag niet langer te duren dan nodig.”
De geldgever voegt eraan toe dat online een hypotheek sluiten niet voor iedereen geschikt is. “Je gaat naar MoneYou als je handig bent met internet, ervaring hebt met en kennis van hypotheken en weet welke soort hypotheek je wilt afsluiten.” Online kan maximaal 85% van de martkwaarde van de woning worden geleend.

WhatsApp
Ook Nationale-Nederlanden en SOS International hebben de communicatiemiddelen met de klant uitgebreid. Beide bedrijven maken sinds kort gebruik van WhatsApp. NN zet het middel in voor de klachtafhandeling. Wie via WhatsApp een klacht indient, krijgt een klachtmanager toegewezen die via de app communiceert, maar indien nodig ook telefonisch. Volgens NN zijn de eerste reacties van klanten positief. “We merken dat het contact laagdrempelig is en als prettig wordt ervaren.” Zo vinden klanten het prettig dat klachtmanagers een profielfoto van zichzelf in WhatsApp hebben staan. “Hierdoor kan de klant ook zien met wie ze het gesprek voeren.”
Ook SOS International is tevreden over de inzet van WhatsApp. De alarmcentrale heeft een proefperiode achter de rug waarin verzekerden foto’s konden appen van de problemen die zij tegenkwamen, zoals rode dashboardlampjes en kapotte bumpers. “Zo kunnen de hulpverleners van SOS International beter en sneller beslissen wat voor hulp er geboden moet worden. Door ook een locatie te app’en weet men tot op de meter nauwkeurig waar hulp nodig is.” Vanwege de positieve ervaringen wordt de dienst komende zomer ook beschikbaar in het buitenland.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.