nieuws

Adfiz opent ledenportaal over beleggingsverzekeringen

Financiële planning

Adfiz gaat leden helpen met het dossier beleggingsverzekeringen door een portaal te openen met informatie over de verwachtingen bij een adviseur als het gaat om woekerpolissen. Het hoofdstuk beleggingsverzekeringen van Adfiz’ Wft Portaal is volledig geüpdatet met uitleg, checklists en stappenplannen.

Adfiz opent ledenportaal over beleggingsverzekeringen

De brancheorganisatie heeft de stappen ondernomen omdat het woekerpolisdossier de laatste tijd weer volop in de aandacht staat, onder meer woensdagavond in tv-programma Zembla. Adfiz wil voor zijn leden precies in kaart brengen welke rol van de adviseur wordt verwacht. Ook omdat het dossier door de organisatie wordt gezien als een kans om het vertrouwen te herstellen.

Verbeteren
Adfiz schrijft: “Adfiz en haar leden onderschrijven het belang de positie van klanten met deze producten te verbeteren. Adfiz ziet het beleggingsverzekeringsdossier daarom ook als kans voor verder herstel van vertrouwen. Daarom helpen wij leden hier goed en efficiënt invulling aan te geven. In het Wft Portaal is het dossier Beleggingsverzekeringen volledig geactualiseerd.” De komende weken wordt het portaal verder uitgebreid met modelteksten voor de activatie van klantgroepen een een overzicht van hulpmiddelen die in de markt beschikbaar zijn. Op dit moment wil het portaal al antwoord geven op de volgende vragen:

  • Hoe kan ik mijn klant goed begeleiden?
  • Wat mag ik verwachten van de verzekeraars en banken?
  • Wanneer is sprake van gratis hersteladvies?
  • Wat verwacht de AFM van mij om klanten te activeren?
  • Wanneer is een klant geactiveerd?
  • Wanneer is een hersteladvies geslaagd?
Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.