nieuws

Nieuwe campagne De Hypotheker lijkt op sprookje

Financiële planning

‘Pas bij De Hypotheker weet je het zeker’: dat is de pay-off van een nieuwe tv-commercial waarin De Hypotheker zich positioneert als gids die mensen de weg wijst in hun zoektocht naar de best passende hypotheek. “Wie vindt voor jou de beste deal?”, dat is de vraag. En: “Wie vergelijkt voor jou alle banken, ook je eigen bank?”

Nieuwe campagne De Hypotheker lijkt op sprookje

De commercial is onderdeel van een nieuwe campagne waarmee De Hypotheker zich wil onderscheiden als een onafhankelijke, betrouwbare partner die het speelveld overziet en de hypotheken van alle geldverstrekkers met elkaar vergelijkt.

Uit onderzoek dat De Hypotheker door Blauw Research heeft laten verrichten, blijkt dat een groot deel van de starters op de woningmarkt vooraf niet goed weet wat het begrip onafhankelijkheid inhoudt. “Zodra zij echter wel weten wat het betekent, geven ze aan onafhankelijk advies erg belangrijk te vinden. De Hypotheker kan de rol vervullen als onafhankelijke partij die de hele hypotheekmarkt overziet en de consument helpt om de juiste keuzes te maken”, aldus de adviesorganisatie.

Surrealistisch
Reclamebureau ARA tekende voor de communicatiestrategie en het campagneconcept, waarbij de tv-commercial fungeert als drager van de campagne. De commercial draait om een jong stel dat op zoek is naar hun droomhuis. Zij bevinden zich in een surrealistisch landschap waarin deze zoektocht op een symbolische manier wordt verbeeld. Er wordt gebruikgemaakt van Computer Generated Imagery (CGI), een vorm van digitale beeldtechnologie die vooral wordt gebruikt in de filmindustrie, games en simulaties. Jorrit Stollman van productiebedrijf Branded Shorts regisseerde de video. “Door live action beeldopnames van acteurs, te combineren met miniatuur en 3D computer graphics hebben we een bijzondere, surrealistische setting gecreëerd. In de commercial zijn alledaagse dingen op een niet alledaagse manier verbeeld en met elkaar verbonden. Ieder laagje en element hebben we geboetseerd, totdat het op zijn plek past. Dan pas komt het volledige plaatje tot leven en ontstaat een krachtige beeldtaal waarmee we de boodschap van De Hypotheker treffend en verrassend hebben neergezet.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.