nieuws

Delta Lloyd verklaart door fout 2600 klanten dood

Financiële planning

Delta Lloyd heeft door een ‘technische fout’ per ongeluk 2600 klanten met een levensverzekering dood verklaard. Deze klanten kregen een brief die was geadresseerd ‘aan de erven van’ de klant. Maar overleden waren de verzekerden niet.

Delta Lloyd verklaart door fout 2600 klanten dood

Het AD sprak met Harry Beuks, een van de mensen die de gewraakte brief kreeg van Delta Lloyd. Niet alleen was deze gericht aan zijn erven, ook zijn voorletters en woonplaats stonden dubbel genoemd in de aanleg. “Twee keer mijn voorletters en twee keer Maarsbergen in de adressering. En ik ben niet dood. Drie fouten achter elkaar. Iemand bij Delta Lloyd op de afdeling polisbeheer heeft ontzettend zitten suffen. Ook in de postkamer is het niet ontdekt. Je verwacht niet dat zo’n groot bedrijf zo kan blunderen.”

Delta Lloyd heeft laten weten dat het versturen van de brieven werd veroorzaakt door een technische fout. Er had eigenlijk één brief aan de erven van één overleden klant gestuurd moeten worden. Beuks kreeg meteen een excuus van de verzekeraar. “Ze zouden onderzoeken wat er precies is gebeurd. Ik heb nog niets gehoord. En ik kreeg meteen excuses. Dat is dan wel weer netjes.” De verzekeraar heeft laten weten alle 2600 klanten een excuusbrief te sturen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.