nieuws

Florius vult uitzondering provisieverbod in voor ‘klant in nood’

Financiële planning

Florius is vandaag samen met een eerste groep intermediairs de pilot ´klant in nood´ gestart. De uitzondering op het provisieverbod maakt het, vanaf 1 januari 2015, mogelijk dat klanten met voorzienbare financiële problemen ten aanzien van de hypotheek, niet hoeven te betalen voor financieel advies. Florius betaalt die rekening.

Florius vult uitzondering provisieverbod in voor ‘klant in nood’

Florius-klanten van de deelnemende intermediairs, die een langdurig en relatief grote daling van inkomsten verwachten (door werkloosheid of echtscheiding) en deze niet zelf kunnen opvangen en waarbij binnen afzienbare termijn een betalingsachterstand op de hypotheek dreigt, kunnen kosteloos bij hun adviseur terecht voor financieel advies. Florius vergoedt -onder bepaalde voorwaarden- de werkzaamheden die gericht zijn op het oplossen of voorkomen van een voorzienbare betalingsachterstand op de hypotheek aan de deelnemende intermediairs.

Rol intermediair
Op 18 december 2014 is de eerste groep pilotdeelnemers geïnformeerd. De pilot loopt tot 1 juli 2015. Joost Hembrecht, directeur van Florius: “Florius stelt het intermediair in staat op zoek te gaan naar de beste manier om zijn klant in nood, die advies nodig heeft, te helpen. Hiermee beweegt Florius niet alleen mee met het leven van de klant, maar ook met de rol en de verantwoordelijkheid van intermediair.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.