nieuws

Consumentenbond opent meldpunt uitvaartverzekering Yarden

Financiële planning

Consumenten die problemen ondervinden met hun Yarden natura-uitvaartverzekering die ze voor 2007 hebben afgesloten, worden opgeroepen zich te melden bij de Consumentenbond.

Consumentenbond opent meldpunt uitvaartverzekering Yarden

In 2007 wijzigde Yarden de voorwaarden van zijn naturapolis in een verzekering waarbij een vast bedrag wordt uitgekeerd. Dit leidde tot enorm veel commotie bij de verzekerden. Uiteindelijk konden verzekerden zelf kiezen of ze onder de oude of nieuwe voorwaarden verzekerd wilden blijven op aanbeveling van Kifid.

Aanleiding voor het alsnog instellen van het meldpunt door de Consumentenbond is dat Yarden in mei 2014 door de kantonrechter in Maastricht in het ongelijk werd gesteld, omdat “Yarden een nabestaande probeerde op te laten draaien voor de kosten van extra diensten bij een natura uitvaartverzekering,” meldt de Bond.

Ook kreeg de consumentenorganisatie in 2013 nog steeds meldingen binnen van consumenten, die de brief niet hadden ontvangen of werden gewezen op onderverzekering. De Consumentenbond wil middels het meldpunt achterhalen of meer consumenten soortgelijke ervaringen hebben met Yarden.

Yarden zegt open te staan voor de actie van de Consumentenbond, meldt de uitvaartverzekeraar aan de am:redactie. “De uitspraak van de kantonrechter betreft een door Yarden in 2009 gestarte incassoprocedure over de betaling van extra kosten die zij niet goed heeft beargumenteerd. Yarden had dit nooit tot een rechtszaak moeten laten komen en heeft de betreffende klant haar excuses aangeboden.”

Reageer op dit artikel