nieuws

Ardanta verliest Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Financiële planning

De Stichting toetsing verzekeraars heeft uitvaartverzekeraars Ardanta en Onderlingehulp, beide onderdeel van ASR, het Keurmerk Klantgericht Verzekeren afgenomen. “De stichting heeft dit besloten nadat bij een herbeoordeling is vastgesteld dat deze verzekeraars niet voldoen aan de keurmerkeisen voor telefonische bereikbaarheid. Bovendien maken de betrokken maatschappijen de door hen toegezegde reactietermijnen niet waar.”

Ardanta verliest Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Om het keurmerk te verkrijgen, moeten verzekeraars aan 17 normen voldoen. Zo moeten zij in 90% van de gevallen hun gepubliceerde reactietermijnen nakomen. Als dat niet lukt, moeten zij tijdig een overschrijdingsbericht naar de klant sturen. “Ardanta en Onderlingehulp hebben dit in de afgelopen periode onvoldoende waargemaakt”, aldus de stichting.
Verzekeraars krijgen een herstelperiode van zes maanden om alsnog aan de eisen te voldoen, maar dat mocht bij Ardanta niet baten: “Een oorzaak is dat Ardanta in de afgelopen periode enorm is gegroeid omdat het beheer van de uitvaartpolissen van ASR naar Ardanta is overgegaan. Hoewel de uitkomst van de herbeoordeling onvoldoende is, hebben we geconstateerd dat er sprake is van verbetering. We hebben er dan ook vertrouwen in dat Ardanta binnen afzienbare tijd weer aan alle keurmerknormen kan voldoen”, zegt stichtingsdirecteur Ron van Kesteren.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.