nieuws

Jan Driessen: ‘De woekerpolis krijg ik niet uitgelegd’

Financiële planning

“Het woekerpolisdossier is by far het meest lastige dossier, een meerkoppig monster”, dit zegt Jan Driessen in de vernieuwde Adformatie van vandaag. Volgens de Aegon-directeur marketingcommunicatie die onlangs aankondigde over een half jaar op te stappen, is hij er niet in geslaagd “om met de wijsheid van nu, de werkelijkheid van toen te duiden.”

Jan Driessen: ‘De woekerpolis krijg ik niet uitgelegd’

“Als je de film terugdraait, dan zie dat we vooropliepen met producten die destijds juichend werden ontvangen. Met de wijsheid van nu is het moeilijk om de werkelijkheid van toen te duiden. Daar ben ik niet in geslaagd, omdat het zo verschrikkelijk complex is”,  zegt Jan Driessen in de rubriek Spraakmaker.
Wat hem ook hoog zit is Brand New Day, toch wel de ‘uitdager’  van Aegon. “Ik krijg niet uitgelegd, waarom het verhaal van Brand New Day  niet de hele waarheid is. Het heeft me ook verschrikkelijk gefrustreerd dat er geen journalist is geweest die dat verhaal heeft doorgeprikt.”
Driessen is wel blij met wat hij bereikt heeft met de positionering van Aegon. “Ik heb van Aegon een meer open en communicatief bedrijf gemaakt, dat werkt vanuit het gevoel van medewerker en klant. Vroeger roeptoeterden we: ‘Aegon heeft een nieuw product’. En nu zeggen we: ‘Voor u als klant is er deze nieuwe mogelijkheid’ . We zijn een klantbedrijf geworden in al onze communicatie, een bedrijf dat snel  en interactief communiceert, ook intern.”
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.