nieuws

Ook de verzekeraar Brand New Day blijft zich afzetten

Financiële planning

Challenger Brand New Day is toegetreden tot het gilde van verzekeraars. Maar volgens algemeen directeur Thierry Schaap verandert dat niets aan de missie, toon of aanpak van zijn organisatie. “Wij blijven ons afzetten tegen de huidige markt.” Dat zegt Schaap in de papieren editie van AM die vandaag verschijnt.

Ook de verzekeraar Brand New Day blijft zich afzetten

Op 9 maart ging de campagne van start voor het eerste product van de verzekeraar Brand New Day: een overlijdensrisicoverzekering met een lage premie die volledig online is af te sluiten. Schaap: “In een korte periode zullen we heel veel reclame maken. Dat doen we op de toon die de mensen van ons gewend zijn. We zullen ons daarbij scherp op prijs richten. In onze ontwoekercampagne zat vooral emotie, dit wordt keihard een prijsvergelijking.”

Voor Schaap en collega Kalo Bagijn is het lokken van overstappers een bekend kunstje: 40.000 klanten ruilden tot nog toe hun beleggingsverzekering in voor een rekening bij Brand New Day. Toch lijkt de rek daar een beetje uit te zijn. Het aantal rekeningen voor vermogensopbouw groeide in het eerste halfjaar van 2012 met bijna 12.000 naar 35.000. In de tweede helft van vorig jaar was de animo dus beduidend minder groot. Schaap: “Wij denken dat een aantal intermediairs heel actief is geweest met het geven van hersteladviezen aan hun klanten en dat die daar nu klaar mee zijn.” Daarbij zal tevens meespelen dat adviseurs die een verzekering oversloten naar Brand New Day voorheen tot € 750 als advieskosten aan de polis konden onttrekken. Die route is er niet meer. Schaap: “Er mag geen geldstroom meer lopen tussen aanbieder en tussenpersoon.”

De BND-directeur denkt niet dat hij straks zal aanschuiven bij de overleggen van het Verbond van Verzekeraars. “Tja, we mogen nu lid worden. Maar ik denk niet dat we dat zullen doen. We blijven ons natuurlijk afzetten tegen de huidige markt. Niet met het doel om verzekeraars te pesten, maar het is wel een manier om consumenten te laten zien dat wij een andere filosofie en aanpak hebben.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.