nieuws

Gouden Spreekbuizen voor De Hypotheker en Aegon. Obvion wint Performance Award.

Financiële planning

De prijzen voor beste hypotheekadviseur en hypotheekverstrekker gingen dit jaar naar De Hypotheker en Aegon. Obvion won de Performance Award. Het zijn prijzen van marktonderzoekbureau Blauw op basis van metingen onder consumenten en intermediair. Ook een onafhankelijke jury zorgde voor input.

Gouden Spreekbuizen voor De Hypotheker en Aegon. Obvion wint Performance Award.

Aegon heeft een sterke positie onder tussenpersonen en heeft deze in het afgelopen jaar verder weten te verbeteren. Mede daarom heeft Aegon de Gouden Spreekbuis onder hypotheekverstrekkers gewonnen, aldus het onderzoek van Blauw. Obvion is dit jaar winnaar van de Performance Award vanwege de enorme tevredenheid van verstrekkers over de  dienstverlening. Vorig jaar waren de rollen omgedraaid en won Obvion de Gouden Spreekbuis voor aanbieders en kreeg Aegon de Performance Award.
Initiatief
Beide awards zijn een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research. Zowel de nominaties als de uiteindelijke winnaar zijn door Blauw Research gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2013 en de scores die toegekend zijn door de vakjury bestaande uit Theo van Vugt (Assurantie Magazine) en Bas Millenaar (De Hypotheker).
Helpt
De Gouden Spreekbuis wordt toegekend aan de hypotheekverstrekker die zich het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie en imago. Daarbij wordt de mening van tussenpersonen waar zaken mee wordt gedaan en tussenpersonen waar geen zaken mee wordt gedaan meegenomen. Ook is gekeken in hoeverre een geldverstrekker het intermediair helpt bij het zoeken naar oplossingen voor klanten en wie het belang van de consument echt centraal stelt.

Uitzonderlijk
Volgens Blauw dankt Aegon zijn sterke positie aan een ‘uitzonderlijke dienstverlening’ richting zowel consumenten als tussenpersonen. Aegon zet de klant centraal en denkt mee over oplossingen. Daarnaast heeft Aegon zich op meerdere vlakken weten te verbeteren in het afgelopen jaar en mede daardoor hebben meer intermediairs dan vorig jaar de voorkeur gegeven aan Aegon.

Hoogste tevredenheid
De Performance Award gaat vooral over de ontwikkeling die een verstrekker heeft gemaakt op het gebied van dienstverlening. Daarbij gaat het alleen om de tussenpersonen die daadwerkelijk samenwerken met de betreffende verstrekker. Obvion heeft deze prijs gewonnen door op bijna alle fronten de hoogste tevredenheid te hebben. Vooral op beheer en over de producten zijn intermediairs zeer tevreden.

Stormachtige ontwikkeling
De andere genomineerde voor de Gouden Spreekbuis waren Delta Lloyd (vanwege een stormachtige ontwikkeling) en Obvion (vanwege haar sterke positie in de markt). Voor de Performance Award waren de andere genomineerden Nationale-Nederlanden (vanwege een verbetering in tevredenheid onder het intermediair) en Florius (vanwege o.a. een verbetering in de tevredenheid over de accountmanager).

Bekijk hier de infographic van de onderzoeksresultaten

De Hypotheker
De derde winnaar, De Hypotheker, won vorig jaar ook al de prijs voor de beste hypotheekadviseur. De Hypotheker heeft door het behouden van zijn sterke positie en een verbeterd imago in de markt de prijs gewonnen, aldus Blauw. De prijs wordt toegekend aan de hypotheekadviesorganisatie die de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt in het afgelopen jaar. De nominaties en uiteindelijke winnaar zijn door Blauw Research gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2013 en de scores die toegekend zijn door de vakjury bestaande uit Theo van Vugt (Assurantie Magazine) en Jeroen Oversteegen (Hypotheekbond).
Stabiele positie
De Hypotheker dankt zijn overwinning onder andere aan de dienstverlening richting de klant en de sterke en stabiele positie in de markt. De andere genomineerden voor de Gouden Spreekbuis, te weten Huis&Hypotheek en AEGON, ontvingen van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor hun prestaties. Beide partijen hebben in het afgelopen jaar op alle fronten stappen gemaakt, aldus Blauw.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.