nieuws

Dela zet promotie CoöperatiespaarPlan on hold

Financiële planning

Dela heeft alle marketing- en communicatieactiviteiten omtrent het Dela CoöperatiespaarPlan ‘uit voorzorg’ teruggeschroefd. De uitvaartverzekeraar doet dat naar aanleiding van een aantal opmerkingen van de AFM.

Dela zet promotie CoöperatiespaarPlan on hold

Dela schrijft dat in een mededeling aan haar relaties. Daarin staat ook dat de verzekeraar in gesprek zal gaan met de AFM ‘en zo tot een plan probeert te komen waar beide partijen zich in kunnen vinden’.
Martin Kersbergen, manager corporate communicatie van Dela wil er niet teveel over zeggen. “We hebben onze marketinginspanningen teruggeschroefd omdat we een en ander willen evalueren. Er is enige discussie over het feit of het wel duidelijk voor consumenten is dat het bij ons spaarplan om een verzekering gaat. Wij gaan dit goed tegen het licht houden en maken in de tussentijd even pas op de plaats.”
Het product is nog wel af te sluiten zegt Kersbergen, maar alle offline en online campagnes worden stop gezet. Het is nog niet duidelijk wanneer deze activiteiten weer hervat kunnen worden. “De verwachting is dat dit niet binnen enkele weken zal zijn”, aldus de verzekeraar.

Leads
Dela is ook genoodzaakt om tot nader order het affiliateprogramma bij Daisycon on hold te zetten. “De intentie is om het affiliateprogramma weer aan te zetten, wanneer duidelijk is dat de marketing(communicatie) activiteiten hervat mogen worden.” In dat affiliateprogramma maken aangesloten partners online promotie voor het product dat een prospect rechtstreeks bij Dela kan afsluiten. Deze lead levert de partner een vergoeding van 26 euro per polis op.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.