nieuws

Capter komt met ‘adviesstraat’ voor aanbieders

Financiële planning

Welten-dochter Capter heeft een nieuwe dienst ontwikkeld die banken, verzekeraars en pensioenaanbieders het klantcontact en adviestraject uit handen neemt. Deze zogeheten Capter Adviesstraat biedt online informatie en advies over complexe producten, die zowel virtueel als via persoonlijk contact kunnen worden gesloten.

Capter komt met ‘adviesstraat’ voor aanbieders

Capter noemt de adviesstraat "een ultieme cross-channel klantreis”. Consumenten krijgen in het adviestraject online uitleg met video’s, ze kunnen berekeningen maken en via video of een persoonlijk gesprek contact maken met een adviseur. "De klant kiest overigens zelf met welke medewerker hij via video of chat in gesprek wil. Doordat de gegevens reeds door de klant zijn ingevoerd, beschikt de adviseur direct over alle relevante informatie, waardoor deze meteen ter zake kan komen."
Efficiënter
De Adviesstraat is ontwikkeld in samenwerking met diverse partijen op het gebied van ICT, consultancy en klantrelaties, zoals Figlo, Faster Forward en IG&H. Volgens directeur Michiel Koopman kan de nieuwe dienst het adviestraject veel efficiënter verzorgen dan aanbieders zelf. "Wij hebben bijvoorbeeld geen last van legacysystemen; met onze adviesstraat kunnen de opslagen op hypotheekrentes en de advieskosten omlaag."
Advieskosten
Die advieskosten worden in beginsel door de aanbieder bepaald. Wil de klant een persoonlijk advies, dan kan dat door een medewerker van de aanbieder worden verzorgd, maar ook door Capter. "Wij kunnen desgewenst voor de volledige bemensing zorgen."
De kosten voor de klant zijn gedurende het volledige traject transparant, aldus Koopman. "De klant kiest zelf het pakket. Doet hij zelf veel, dan gaat de prijs omlaag." De klant ontvangt altijd een verkort adviesrapport. "Wij willen laten zien dat een rapport van 70 pagina’s niet altijd in het belang van de klant is. In onze adviesstraat geven wij een voorzet voor hoe dat er ook uit kan zien."
Capter heeft de adviesstraat laten testen door een consumentenpanel. "Die gaven gemiddeld een 8,6 als rapportcijfer." De Adviesstraat is nog niet in gebruik genomen. "Wij geven de komende tijd een aantal demonstraties voor aanbieders", zegt Koopman.

Reageer op dit artikel